Salutare. Vin cu două situații întâmpinate la un magazin de retail. Sper să mă ajutați să găsesc o rezolvare. Am să încerc să fiu concis.
Prima situație.
Am comandat câteva produse. Când am verificat statusul comenzii pe site, era trecuta ca fiind livrată. M-am dus la magazinul respectiv ca să ridic comenzile, mii s-a spus că mai trebuie să aștept câteva zile. Vin în ziua enunțată de vânzător, am aflat că datorită unor încurcături, voi mai avea de așteptat o săptămână. Am anulat comanda și vreau să știu ce compensații pot cere pentru informare greșită privind statusul livrării și timpul pierdut
A doua situație
Datorită faptului că nu mai stăteam în oraș mult timp ( era cu câteva zile înainte de sărbători ) am luat un produs asemănător dar mai scump din magazin. Era o sticlă ascunzătoare pe care voiam să o fac cadou unui prieten puțin paranoic. Ea avea doua segmente. Ambele conțineau lichid dar aveai acces doar la cel superior care avea un dop. Am ajuns acasă și am văzut că sticla cursese, m am dus la magazin și am primit o înlocuire deși îmi pierdusem entuziasmul. Am schimbat lichidul din partea superioară, lucru care nu era contraindicat nici pe site-ul magazinului, nici la magazin când am făcut achiziția, nici pe site-ul unor producători ( producătorul produsului nu este menționat niciunde ). Dimineața sticla curgea, am șters-o și am lăsat-o. Deci nici nu m-am putut folosi de ea. Revenind în localitate văd că cursese iarăși ( nimeni nu a intrat in casa ) . M-am dus la magazin si se pare ca nu aveau ce face. I am dat sticla sa o arunce si am intrat in contact cu suportul site ului. Ei m-au primit cu un comportament neprofesionist și flegmatic. Cum că vina e a mea pentru ca am deschis un dop, Acum încerc să găsesc o rezolvare pentru a-mi recupera banii. Din păcate au trecut 14 zile de la achizitie, dar nu 2 ani ( garantia UE ) . Ce sa fac ca sa obțin o compensație ?
1. daca ati anulat comanda, nu sunteti indreptatit sa cereti compensatii. ar fi trebuit sa reclamati;
2. nu stiu ce este o astfel de sticla, dar pare a fi un gadget. garantia de 2 ani se refera la bunuri de folosinta indelungata. daca nici aici nu ati reclamat produsul (in scris) ati scapat ocazia.
pentru informare: cele 14 zile sunt destinate razgandirii si sunt valabile exclusiv la cumparaturi online. produsul trebuie inapoiat perfect functional