avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 938 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Buna ziua! Am am aflat foarte recent ca am fost dat in ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Buna ziua! Am am aflat foarte recent ca am fost dat in judecata ...

Buna ziua! Am am aflat foarte recent ca am fost dat in judecata de catre RCS RDS pentru neplata ultimelor 3 facturi si nepredarea echipamentului dintr-un contract standard de furnizare servicii. Imi cer o suma mare, contractul e vechi, nu am mijloace de proba, si nu stiu daca am nevoie de avocat sau care sunt sansele de a castiga procesul.

Detalii:
1. Am incheiat contract cu RDS in 2017 (mai exact pe 12 luni, intre ianuarie si decembrie 2017) pentru suma de 50 de lei pe luna.
2. In ianuarie 2018 am platit ultima factura din contract si le-am cerut la ghiseu sa imi inceteze contractul. Au fost foarte necooperanti si m-au trimis in alta parte sa formulez cerere in scris si mi-au spus ca oricum trebuie predat echipamentul si ca dureaza 30 de zile sa se inchida serviciile. Le-am replicat ca eu oricum ii instiintez ca pot sa inchida serviciile si ca echipamentul este la locatie si pot sa il ridice oricand. (Apropos, nici nu stiu exact cum ar trebui sa decurga "predarea echipamentului". Ar trebui sa il fi dus la ei la sediu sau...?)
3. Din 2018 pana in 2020 m-au sunat firme de recuperate creante cam o data pe an sa ma intrebe daca vreau sa platesc restanțe de vreo 400 de lei, iar eu le-am confirmat ca am avut contract cu RDS, dar le-am povestit exact ce scriu acum si am incercat sa le spun ca le platesc o ultima factura (de 50 sau 100 de lei) cu conditia sa incheiem orice afacere. Au refuzat si au mentinut ca eu ar fi trebuit sa predau echipamentul si ca trebuie sa platesc suma de aproximativ 400 de lei.
4. In 2022 am aflat ca in noiembrie 2021 m-au dat in judecata pentru suma de 2147 de lei (insemnand ultimele 3 facturi, plus echipamentul pe care initial l-au evaluat la vreo 300 de lei si apoi au mai adaugat 1700 de lei la echipament din burta, cred).
5. Nu am probe. Nu mai am nici macar contractul, nu am chitantele de plata a serviciilor din 2017, cu siguranta nu pot dovedi ca le-am spus verbal ca vreau rezilierea si ca echipamentul este la locatie.

Promit ca daca ma ajuta cineva de aici cu informatii utile, voi posta updateuri cu privire la proces.

Intrebari:
1. Ma asteapta un proces lung si anevoios, sau contractele de genul se rezolva in instanta rapid? Eu banuiesc faptul că speța e simpla, dar nu stiu sigur.
2. Am nevoie de avocat sau e ceva destul de simplu pe care sa il fac si eu, cum ar fi sa ma prezint la termen, sa cer invocarea termenului general de prescriptie extinctiva si gata?
3. Am sanse sa castig? Eu cred ca pretentiile lor sunt aberant de mari. Se poate sa mi se reduca obligatiile foarte mult si sa mai am de plata doar o suma derizorie de 100-200 de lei?
4. I s-a mai intamplat cuiva de aici acelasi lucru recent, eventual tot cu RDS, sa fie dat in judecata in 2021 si sa i se ceara sume foarte mari cu privire la niste obligatii vechi?

Observatii:
1. Partea comica este ca nici tot contractul nu valora 2000 de lei! Am incheiat contract pe 50 de lei pe luna pe 12 luni, in care era inclusa functionarea echipamentuil, deci echipament de 2000 de lei nu a existat niciodata.
2. E clar ca ei nu au fost de buna-credinta in executarea contractului. Ei au pretentia la revendicarea echipamentului sau contravaloarea lui, dar nu au depus nicio diligenta sa il recupereze de la locatie. De asemenea, ei stiu ca eu nu am mai folosit serviciile lor dupa incetarea contractului, dar m-au mai facturat 3 luni de zile desi au vazut clar ca nu am avut trafic de net, etc... Nu stiu care este explicatia pentru care ei ma dau in judecata dupa atatia ani pentru suma asta.

P.S.: Imi cer scuze ca nu am scris cu diacritice. Sper ca moderatorii sa fie intelegatori
Cel mai recent răspuns: gi-jane2 , moderator 07:44, 16 Ianuarie 2022
Prescriptia ar fi singura dvs sansa daca s-o fi implinit.
cu siguranta nu pot dovedi ca le-am spus verbal ca vreau rezilierea si ca echipamentul este la locatie.

exact.
dar nu au depus nicio diligenta sa il recupereze de la locatie.

Nici nu trebuia, nu e interesul lor si trebuia sa fi facut cerere de incetare contract in scris cu cel putin 30 de zile inainte si sa fi predat echipamentul.
dar m-au mai facturat 3 luni de zile

pt ca nu ati depus cerere sa fie altfel. Nu sta nimeni sa urmareasca traficul sau ca ma uit eu la tv sau nu.
suma s-a strans cu penalitati pt neplata.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Buna ziua! am fost dat in judecată de rcs&rds pentru neplata ... Tonador297 Tonador297 Buna ziua! Am fost dat in judecată de RCS&RDS pentru neplata a doua facturi și pentru ca nu am înapoiat echipamentul. Eu am stat in chirie intr-un ... (vezi toată discuția)
Abuz sau fals? Tudor_D Tudor_D Buna ziua! Am o problema cu cei de la RDS&RCS. Voi incerca sa detaliez cat mai pe scurt: Am facut o cerere de mutare a locatiei a abonamentului Internet+TV, ... (vezi toată discuția)
Buna seara, scriu in legatura cu o situatie intampinata cu furnizorul ... Corina Miha Corina Miha Buna seara, Scriu in legatura cu o situatie intampinata cu furnizorul de servicii RCD&RDS; voi expune, succind, situatia: Am fost chemata in instanta de ... (vezi toată discuția)