Buna ziua, care este termenul de raspuns la o cerere simpla catre o institutie publica (prefectura)?
Precizez ca cererea mea a fost transmisa in format electronic, in data de 9 decembrie 2021, a fost inregistrata - in 26 ianuarie 2022 am facut revenire la cererea din decembrie, am primit raspuns - ca nu am formulat cererea in baza Legii 544, ca atare "cererea simpla are un alt termen de rezolvare".
Ce pot face in continuare?
Va multumesc anticipat!
Potrivit art. 8 alin. 1 din O:G nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, autoritatile si institutiile publice sesizate au obligatia sa comunice petitionarului, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii petitiei, raspunsul, indiferent daca solutia este favorabila sau nefavorabila.
Nerespectarea termenului de 30 de zile prevazut de acest act normativ, constituie abatare disciplinara.
Va recomand sa reveniti cu o adresa in care sa mentionati ca au obligatia sa va raspunda in termen de 30 de zile de la inregistrarea cererii, potrivit temeiului de drept mentionat mai sus si a O.G.27/2002 si ulterior, in care cazul in care nu va raspund, va puteti adresa instantei de judecata.
Potrivit legii, in cazul nerespectarii termenului de 30 de zile sau a refuzului autoritatii/institutiei de a solutiona cererea,
petitionarul are dreptul sa se adreseze instantei de judecta.