avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 428 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Legal sau ilegal?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Legal sau ilegal?

pina acum doi ani, in cadrul asociatiei noastre aveam ca angajati presedintele, administratorul (atestat pe banii asociatiei) si femeia de serviciu. in urma demisiei fostului presedinte, la masinatiunile si presiunile administratoarei (divortata, proprietara al unui apartament in asociatie) si unui membru al comitetului executiv (barbat insurat), s-au facut alegeri, respectivul fiind ales presedinte.
la revelionul 2008-2009, in urma unei certe puternice intre cei doi (deveniti amanti inca dinainte de numirea in functie), a fost chemata chiar si politia pentru aplanarea conflictului. in urma acestei noptide pomina, administratoarea si-a inaintat demisia, a predat actele si a si plecat din tara, pentru a putea scapa de rusinea vecinilor si de neobrazarea presedintelui.
dupa aceasta demisie a fost angajata o PFA (persoana fizica autorizata, pe care nu am regasit-o deloc la Registrul comertului) pentru calculul intretinerii si s-a solicitat gasirea unei persoane care sa fie angajata pe post de casier. cum nimeni nu a dorit sa colaboreze cu un asemenea specimen, comitetul executiv (marioneta presedintelui) a decis angajarea sotiei acestuia pe acest post
ulterior aceasta PFA, in urma incercarii presedintelui de a-i impune anumite ilegalitati, a solicitat rezilierea contractului (daca s-a facut intr-adevar pe baza acestui document), comitetul angajind apoi o firma care face calculul intretinerii.
ESTE LEGAL SAU ILEGAL ca asociatia sa functioneze in asemenea conditii, dat fiind faptul ca banii asociatiei sint pe mina familiei (el are drept de semnatura, ea incaseaza banii) iar controlul este facut de un cenzor in afara asociatiei pe catre nu-l cunoaste decit presedintele (poate chiar si comitetul executiv), firma ocupindu-se NUMAI de calculul intretinerii ?
intre timp s-au mai facut niste modernizari (zugravirea scarii, schimbarea tubulaturii de la ghena de gunoi, instalatie video), lucrari care nu au fost vizate de un administrator autorizat, ci de catre presedintele in cauza, tot el platind firmele pentru lucrarile prestate, numai el stie cum.

Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 23:43, 16 Ianuarie 2010
Faptul ca fosta administratora a plecat in strainatate e un lucru bun pentru linistea caminului actualului presedinte, linistea proprietarilor si a politiei.

Actualul presedinte nu este incompatibil, ca functie, cu sotia sa care este casier. Conform legii sotia presedintelui nu ar putea ocupa functia de cenzor.
Dar dv, proprietarii puteti schimba conducerea asociatiei in adunarea generala din trimestrul I 2010, care este obligatorie.
adriantot a scris:

Faptul ca fosta administratora a plecat in strainatate e un lucru bun pentru linistea caminului actualului presedinte, linistea proprietarilor si a politiei.

Actualul presedinte nu este incompatibil, ca functie, cu sotia sa care este casier. Conform legii sotia presedintelui nu ar putea ocupa functia de cenzor.
Dar dv, proprietarii puteti schimba conducerea asociatiei in adunarea generala din trimestrul I 2010, care este obligatorie.
nu cred ca ati prins esenta ... este sau nu legal ca presedintele sa administreze banii si treburile asociatiei, firma ocupindu-se doar de calcule ?presedintele are un alt rol prin legea 230 si hg1588 si nu ar trebui sa se atinga de banii asociatiei. fiind singurul detinator al stampilei si singurul care are drept de semnatura la banca, are acces neingradit la banii asociatiei. dealtfel, exista si o reglementare care prevedea ca nu se pot tine in casa sume mai mari de 3000 ron
Ultima modificare: Joi, 14 Ianuarie 2010
ContSters62736, utilizator
In acest caz cred ca lucrurile se judeca, avandu-se in vedere conflictul de interese si siguranta manuirii banilor asociatiei.
......................
Nu cred ca e legal ca banii asociatiei sa fie pe mana unei singure familii, dar asta tine si de interesul proprietarilor pentru securitatea fondurilor lor.
Personal, nu vad vreo incompatibilitate intre functia de presedinte si functia de casier.
Presedintele are treaba lui, iar casierul se ocupa de incasari-plati.
Din punct de vedere legal, nu exista incompatibilitate.
Ar fi curios de vazut daca sotul, prin natura functiei, i-a cerut sotiei consituirea garantiei prevazuta de legea 22/1969 :D
intrucit nu am fost inteles suficient (sper ca a fost ceva involuntar, nu din dorinta de a lua apararea presedintelui), revin cu texte din legea 230 :
Art. 35. - (1) Pentru activitatea de administrare care include activitati de administrare tehnica, de contabilitate si casierie , asociatia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru functia de administrator de imobile, fie poate incheia contract de administrare cu persoane juridice specializate si autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul asociatiilor de proprietari ori care au ca activitate principala administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract.
Art. 36. - Administratorul, persoana fizica sau juridica, are, in principal, urmatoarele atributii:
a) prestarea serviciilor in mod profesional;
b) gestionarea bunurilor materiale si a fondurilor banesti;
c) efectuarea formalitatilor necesare in angajarea contractelor cu furnizorii de servicii pentru exploatarea si intretinerea cladirii, derularea si urmarirea realizarii acestor contracte;

in situatia expusa de mine, NU EXISTA UN ADMINISTRATOR ATESTAT pentru casierie si activitati de administrare tehnica, iar PFA-ul anterior si firma de contabilitate actuala au facut si fac NUMAI calculele de intretinere, si nu cred ca au prezentat vreodata acel atestat, deci nu trebuiau angajate. dealtfel, PFA-ul nici macar nu l-am gasit in evidenta Registrului Comertului

cit despre presedinte, iata ce spune legea 230 :
Art. 31. - (1) Presedintele asociatiei de proprietari reprezinta asociatia in derularea contractelor si isi asuma obligatii in numele acesteia. El reprezinta asociatia de proprietari in relatiile cu tertii, inclusiv in actiunile initiate de asociatie impotriva unui proprietar care nu si-a indeplinit obligatiile fata de asociatie sau in procesele initiate de un proprietar care contesta o hotarare a adunarii generale a proprietarilor.
(2) Presedintele asociatiei de proprietari supravegheaza si urmareste aplicarea hotararilor adunarii generale, respectarea prevederilor statutului si acordului de asociere, precum si aplicarea deciziilor comitetului executiv. Acesta, in functie de situatie, poate propune comitetului executiv sau adunarii generale, dupa caz, masuri impotriva celor care nu respecta regulile, regulamentele, hotararile si decizii

ESTE LEGAL ca presedintele si casiera (sotia acestuia)sa gestioneze fondurile asociatiei (atribut specific administratorului), stiut fiind faptul ca firma de contabilitate face numai calculele de intretinere si nu se atinge NICIODATA de banii asociatiei, exceptie facind contravaloarea muncii prestate prin contract ???
Ultima modificare: Vineri, 15 Ianuarie 2010
ContSters62736, utilizator

Alte discuții în legătură

Cumul functii in asociatie de proprietari asociatiaproprietarilor5d asociatiaproprietarilor5d vrem sa desfiintam functia de administrator contabil si casier - detinuta pana in prezent de 1 singura persoana, Contabilitatea o vom incredinta unei firme ... (vezi toată discuția)
Atributiuni presedinte Viorel_Lucaciu Viorel_Lucaciu O asociatie de proprietari are hotararea adunarii generale de a pune presedintele sa se ocupe de toate problemele administrative, cu exceptia partii de ... (vezi toată discuția)
Cumul de functii emylyat emylyat Va rog sa-mi raspundeti la urmatoarele intrebari : presedintele asociatiei de proprietari , cu mai mult de 500 de persoane in condominiu , poate indeplini si ... (vezi toată discuția)