avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 841 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Neplata pensiei alimentare
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Neplata pensiei alimentare

Buna ziua! Eu sunt studenta in anul 3, parintii mei sunt divortati de cand aveam 1 an, iar de la 18 ani eu nu am mai primit din partea tatalui pensia alimentara stabilita prin hotarare judecatoreasca. Ce demersuri trebuiesc facute pentru a primi banii din urma si sa primesc in continuare? Mentionez faptul ca el intre timp s-a pensionat si are posibilitatea de a o plati, dar refuza. Multumesc anticipat!
Ultima modificare: Miercuri, 23 Februarie 2022
AndreeaGAC, utilizator
Cel mai recent răspuns: CABINET AVOCAT NICULESCU IONUT , Avocat 20:16, 23 Februarie 2022
Din pacate nu exista nicio obligatie din urma. Obligatia din vechea hotarare a incetat la 18 ani.

In prezent trebuie sa formulezi actiune in instanta, sa faci dovada starii de nevoie si a continuarii studiilor si sa soliciti obligarea la plata pensiei. Se va acorda numai de la data introducerii actiunii, nu si retroactiv.
Daca a intrerupt plata după implinirea varstei de 18 ani iar vechea hotarare era obtinuta cand erai minoră va trebui sa introduci o noua actiune facand dovada ca urmezi studii universitare.Daca ai o hotarare obtinuta dupa majorat poti sa mergi la un executor judecatoresc si sa soliciti plata pe ultimii 3 ani.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pensia alimentara SamTea SamTea buna ziua! fiica mea in varsta de 21 de ani, studenta la zi anul 2, nu beneficiaza de pensie alimentara din partea tatalui sau deoarece acesta nu considera ca ... (vezi toată discuția)
Pensie alimentara student + retroactiv Deeutzik Deeutzik Buna ziua,am 19 ani si voi fi studenta in octombrie si as dori niste informatii legate de pensia alimentara. M-am informat si am auzit ca pot primi chiar daca ... (vezi toată discuția)