Buna ziua
Am facut o plangere catre ANPC impotriva unui lant de magazine, S-a dovedit ca intemeiata reclamatia si ANPC-ul a amendat magazinul si i-a pus in vedere ca in termen de 15 zile sa imi returneze suma de bani reclamata, aducandu-mi la cunostinta ca magazinul poate sa nu imi achite suma daca depune plangere impotriva PV .
Dupa ce au trecut 15 zile si nu am fost contactat de magazin am presupus ca au contestat in instanta PV .
Peste cateva luni am trimis catre ANPC un mail prin care le solicitam sa imi spuna daca magazinul a depus plangere impotriva PV si eventual sa imi dea un nr de dosar sa vad si eu in ce stadiu se afla.
ANPC-ul imi raspunde si imi spune ca magazinul nu a depus plangere impotriva PV dar ei nu ii mai pot sanctiona deoarece au trecut peste 6 luni.
Acum intrebarea mea este : nu era de competenta ANPC sa verifice daca magazinul si-a indeplinit obligatiile mentionate in PV?
nu. iar dvs ati presupus gresit; fiind pagubitul, ar fi trebuit sa aveti o atitudine pro-activa.
pe de alta parte, ANPC nu poate obliga nici un comerciant sa returneze sume, el cel mult "pune in vedere", amenda si suspenda activitati. returnarea sumelor, daca nu se obtin prin acordul firmei, trebuie ceruta in instanta.
In baza L 363/2007 art 15.1 ANPC a dispus restituirea contravalorii sumei in termen de 15 zile de la luarea la cunostinta a PV. Deci nu este la latitudinea societatii daca vrea sau nu. Daca nu o face nu este decat o noua incalcare a legii.
Buna seara,
Art. 15.2 stipulează că neîndeplinirea obligației art. 15.1 se sancționează cu amendă între 5000 și 50000 lei. Dar OPC nu poate face mai mult. Va trebui sa vă recuperați banii prin instanță. Luați legătura cu un avocat, șansele de câștig sunt maxime
Succes!
Buna ziua.
Stiu ca ANPC nu poate face mai mult, dar cine avea obligatia de a verifica daca magazinul si-a indeplinit cele impuse prin PV? Nu era de datoria ANPC??
Mai mult legea spune ca introducerea unei actiuni in instanta nu suspenda sanctiunile.