Buna ziua !
Locuiesc la etajul 1 al unui bloc iar la parterul blocului s-a deschis de curand o brutarie -patiserie . Suntem deranjati de zgomotul produs de utilajele pe care le au in dotare in spatiul destinat productiei , spatiu ce este situat sub dormitoarele noastre - malaxor , camere frig cu compresor , cuptor , etc ( nu cunoastem ce aparatura mai au in dotare ) si folosesc in permanenta tehnici de framantare prin lovirea sistematica a aluatului de blatul de lucru ce sunt foarte zgomotoase indiferent de ora .
Noaptea nu putem dormi de zgomotul produs continuu de un motor, probabil compresor camera frig care merge in permanenta , precum si de mirosul emanat de drojdie , aluat si produse cu diferite umpluturi.
In luna august 2021 s-a schimbat proprietarul spatiului comercial (spatiu comercial ce a fost prevazut in proiectul initial al blocului ) iar noul proprietar l-a inchiriat , schimbandu-se si destinatia in spatiu de productie cu obiect activitate in brutarie-patiserie ( adaugandu-se cod CAEN 1011 -fabricarea painii si a produselor de panificatie la cod CAEN 4711 si 4722 - comert ) .
Primaria a eliberat autorizatia de functionare fara a solicita acordul meu , ca proprietar direct afectat. Avea Primaria obligatia de a-i solicita acordul proprietarilor direct afectati si al Asociatiei de Proprietari ? Putea Primaria sa eliberereze autorizatia de functionare fara acest acord al proprietarilor ?
Ne-am adresat Primariei expunand problemele intampinate iar Primaria ne raspunde spune ca nu este necesar acordul proprietarilor deoarece spatiul in discutie a fost prevazut din constructia blocului ca spatiu comercial .
In ce conditii se aplica prevederile art. 40 alin (1) si (2) din Legea asociatiilor de proprietari nr 196 /2018 , prin care erau obligati sa solicite acordul proprietarilor direct afectati cu care se invecineaza- noi locuind la etajul 1 , chiar deasupra acestui spatiu ? Va multumesc !
Primăria a ignorat complet prevederile art. 40 care impun acordul proprietarilor direct afectați, cât și al asociației, la schimbarea domeniului de activitate. Nu aveți ce face decât să vă judecați cu primăria.
Va multumesc! Inteleg ca nu este necesar acordul pentru sediile de firmă în care nu se desfășoară nici o activitate. Dacă în schimb la acea adresă se va desfășura un anumit tip de activitate, atunci este necesară obținerea acordului. Am inteles bine ?
Daca spatiul comercial este prevazut in proiectul tehnic al imobilului de locuit in comun,in conformite cu modificarile si completarile la legislatia societatilor comerciale,nu mai este necesar acordul proprietarilor
Daca va confrunati cu neajunsuri,aveti dreptul legal sa sesizxati oficial serviciul de specialiate din primarie care autorizeaza functionarea operatorilor economici,eventual autoritatea de sanatate publica sau comisariatul garzii de mdiu
Acord locatari ?
vld91
Pentru un spatiu comercial aflat la parterul unui bloc cu 4 etaje, pentru a obtine autorizatie de functionare si toate aprobarile, pentru o mica brutarie, ... (vezi toată discuția)