avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1600 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Radiere asociatie de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Radiere asociatie de proprietari

Buna seara,

Suntem o asociatie de proprietari care suntem cu datorii la un furnizor,avem plangere penala impotriva fostului administrator, iar unii locatari spun ca nu trebuia sa preluam actele de la fostul administrator si ca trebuia sa desfiintam vechea asociatie si sa infiintam una noua?
Este posibil asa ceva ?
Va rog sa imi dati un sfat: adunarea generala a hotarat sa stringa bani pentru avocat si pentru expertiza judiciara pentru plangerea penala, si unii locatari refuza sa plateasca acesti bani spunind ca toate acestea se fac din oficiu fara achitarea acestor valori.Se poate face refuza la incasarea cotelor lunare pana la achitarea acestor valori?
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 23:20, 16 Ianuarie 2010
nu trebuie sa infiintati o alta asociatie si e bine sa va aparati interesele printr-un avocat.Cheltuielile pot fi platite din alte fonduri pe care le aveti disponibile si apoi sa recuperati sumele la incheierea procesului, cerand in finalul acestuia, cheltuieli de judecata.Este evident ca trebuie sa aveti acordul adunarii generale.
@sisoxy,
Nu conteaza ca unii proprietari spun ceva si altii alceva. Important este sa rezolvati problemele asociatiei conform legii.
Chiar daca desfiintati si infiintati asociatia datoriile tot raman, atat ale dv catre furnizor cat si ale administratorului catre asociatie.
Nu ati spus nimic de presedinte, de comitet, de cenzor. Aveti asa ceva? Acestia trebuie sa rezolve aceste probleme. Ei pot angaja un avocat, ei pot sa apeleze la un expert, ei pot convoca adunarea generala. Membrii comitetului impreuna cu cenzorul ar trebui sa vina cu solutii si propuneri concrete in fata adunarii generale si sa determine prin vot marirea fondului de rulment, crearea unui fond special provizoriu pana la rezolvarea problemelor.
Acestia pot sa reprezinte asociatia si sa incheie cu furnizorul o esalonare a datoriilor.
Referitor la demersurile ce trebuiesc facute in instanta, reprezentantii dv. din comitet, presedintele asociatie trebuie sa le faca. Nimic nu se face "din oficiu". Poate ca ati auzit dv ceva cum ca asociatia de proprietari este scutita de taxe de timbru dar atat. Una e taxa de timbru si alta este onorariul pentru munca avocatului, munca expertului, calcule, documente de scotocit si de depus cu explicatii la dosar, zile intregi pierdute in instanta, etc. Totul se face cu munca iar munca trebuie platita.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Nimeni nu vrea sa fie presedinte de asociatie apt4bm apt4bm ce facem in situatia in care nimeni nu doreste sa isi asume rolul de presedinte de asociatie sau cel de cenzor?:( (vezi toată discuția)
Infiintare asociatie de proprietari roenen roenen Vreau sa stiu daca in procesul verbal al Adunarii de Constituire, ca de altfel si celelalte p.v. necesare infiintarii unei Asociatii de Proprietari, termenul ... (vezi toată discuția)
Administrator bun de demis gheorghe.istrate gheorghe.istrate Buna ziua si multumesc anticipat pentru raspuns In asociatia noastra de proprietari presedintele si vicepresedintele si-au dat demisia si vom organiza o noua ... (vezi toată discuția)