avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 572 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... conducere autovehicul cu numar inmatriculare expirat
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

conducere autovehicul cu numar inmatriculare expirat

Am niste nelamuriri sper sa ma ajutati!
Povestea e putin mai lunga!Sunt mecanic auto.Un prieten m-a rugat sa-i duc masina la diagnosticare . Masina se afla intr-o parcare unde eu m-am deplasat impreuna cu el cu o alta masina de a lui.Am ajuns la fata locului unde se afla masina parcata de unde eu urma sa o duc la atelier pentru diagnosticare.Prietenul m-a rugat sa ma intorc eu la atelier cu masina fiinca el se grabea la servici.Masina parcata era cu spatele spre mine, avea numar rosu de imatriculare dar in acel moment nu am stiut ca in fata nu exista numar de loc.Asadar cu intentia de ajuta clientul meu la o adica am urcat la volan sa duc masina la atelier.Spre ghinionul meu am fost oprit dupa 50 m de un echipaj de politie.Acesta a fost momentul adevarului cand politistul a confirmat ca nu am numar in fata si cel din spate era expirat.In zadar am zis ca nu e masina mea ci a clientului si ca habar nu am ce se intampla ca mi s-a intocmit dosar penal.Dupa ce am sunat pe acest "prieten" care a sosit si el la fata locului si a comfirmat cele spuse de mine tot mi s-a retinut permisul de conducere.Intrebarea este la ce ma pot astepta de acum inainte?Conduc de 22 de ani fara nici o amenda si fara nici o problema cu politia.Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: ContSters126857 , utilizator 19:37, 7 Februarie 2010
Din nefericire,cele intamplate si relatate de dvs.,constituie in acceptia Codului Rutier,infractiunea de "conducere pe drumurile publice a unui vehicul ale caruiu placute cu numarul de inmatriculare sau de inregistrare au fost retrase" si este sanctionabila cu inchisoarea de la 6 luni la 2 ani.