avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 590 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Transfer responsabilitati ssm
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Transfer responsabilitati ssm

Buna ziua.

În situația în care am închiriat un spațiu de la o societate și, ulterior am încheiat contract de prestări servicii cu aceeași societate pentru prestarea serviciilor în acel spațiu, cum se procedează pentru transferul obligațiilor SSM care reveneau Locatarului, având în vedere că activitățile vor fi desfășurate exclusiv de către Prestator?
Mulțumesc.
sper că am explicat corect si m am facut inteleasa
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 15:50, 10 Iunie 2022
Hai sa vedem daca am inteles bine... Dvs. inchiriati un spatiu de la firma X si apoi tot cu firma X incheiati si un contract de prestari servicii, da?

Ce fel de servicii vor fi prestate, se va lucra cu echipamente de munca?

De principiu... dvs. trebuie sa realizati o instruire colectiva a angajatilor ce presteaza activitate pentru dvs. in baza acelui contract de prestari servicii si angajatorul lor le face celelalte instruirii
Dar pentru asta aveti nevoie de o evaluare a riscurilor, un plan de prevenire si protectie....

Cel mai bine ati apela la un Serviciu Extern de Prevenire si Protectie pentru ajutor

Art. 82, alin. 2 din H.G. 1425/2006
Pentru lucrătorii din întreprinderi și/sau unități din exterior care desfășoară activități pe bază de contract de prestări de servicii, angajatorul beneficiar al serviciilor va asigura instruirea lucrătorilor respectivi privind activitățile specifice întreprinderii și/sau unității respective, riscurile pentru securitatea și sănătatea lor, precum și măsurile și activitățile de prevenire și protecție la nivelul întreprinderii și/sau unității, în general.
[ link extern ]
Exact, foarte bine ati inteles si va multumesc mult pentru clarificari.
Mentionez si faptul ca prin contractul de inchiriere, ne revin niste obligatii ref. la protectia mediului si alte asemenea, pe care dorim să le transferam catre acestia in ideea in care noi nu vom avea efectiv angajatii nostri acolo, ei vor fi singurii care vor presta la spațiul respectiv
Nu puteti transfera obligatiile care legal, apartin proprietarului (ma refer la ssm. psi-su, mediu, deseuri, etc.)
Prin contractul de prestari servicii se stabilesc in clar, nominal, ce obligatii revin fiecarei parti in parte.
De exemplu: nu puteti transfera obligatia de a obtine autorizatia psi-su de functionare a locatiei, in seama unui subcontractant.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Instruire psi KPLA KPLA sunt un PFA. am un contract de prestari servicii cu un alt PFA care desfasoara activitate de spalatorie auto. prestez servicii de spalat autoturisme. ... (vezi toată discuția)
Psi si ssm pt pfa? Bogo4us Bogo4us Buna ziua, Vreau sa angajez o persoana pentru functia de croitor. Persoana respectiva accepta sa colaboreze pe PFA - ul propriu. Mai este nevoie de ... (vezi toată discuția)
Societate fara angajati, doar colaboratori pfa. sunt necesare ssm si psi? anamm anamm Buna seara. In cazul unui entitati care a inchiriat un spatiu intr-o cladire de birouri, fara a avea niciun angajat, ci doar contracte de colaborare cu 3 ... (vezi toată discuția)