Buna ziua!
as vrea sa stiu daca un contract de vanzare - cumparare trebuie semnat doar de directorul general al unei societati sau exista si alte persoane responsabile pentru aceasta?
Un sef de magazin poate sa semneze un asemenea contract?
Apreciez daca veti mentiona si legea care stipuleaza acest lucru.
Multumesc pentru promptitudine!
Ultima modificare: Luni, 18 Ianuarie 2010 BG, utilizator
astfel de contracte pot fi semnate de orice persoana care reprezinta firma (administrator, director sau functionar al firmei, care a primit mandat in acest sens din partea firmei, sau persoana care a primit, cel putin permisiunea verbala, sa o faca.
Cum pot sti ca persoana este mandatata?
Daca semneaza seful de magazin dintr-o retea comerciala poate fi considerat ulterior ca acest contract nu este valabil pe motiv ca persoana nu a fost mandatata?
Puteti sti fie prin faptul ca persoana este inregistrata la registrul comertului fie prin faptul ca va arata o imputernicire. In tot cazul, lipsa calitatii de reprezentant nu atrage automat nulitatea actului incheiat, ci doar raspunderea semnatarului in fata societatii pentru prejudiciile create, daca e cazul. Actul incheiat cu dvs, care sunteti tert, ramane valabil.
Totusi daca e vorba de mai mult decat o operatiune punctuala si relativ neinsemnata, asigurati-va ca semneaza cine trebuie. Daca e vorba de un act autentic, atunci dovada calitatii de reprezentant trebuie facuta in mod clar, altfel notarul nu va autentifica.