Va rog mult sa ma ajutati cu un sfat. Nu stiu ce pot face.
In feb am achizitionat un autorurism nou. Din luna mai se afla in service pentru defectarea tehnica a unor piese. Problema este ca masina sta la ei de 2 luni, fara sa ne comunice absolut nimic. Autoturismul este achizitionat pe firma. Ce pot face? Sincer ne-am dori banii inapoi. Care sunt drepturile mele in Romania in acest caz.
In primul rand sunt de analizat clauzele contractuale pentru a verifica ce se prevede ca privire la perioda de timp in care autoturismul trebuie reparat in cazul existentei unor defectiuni tehnice in perioada de garantie si ce drepturi aveti in aceasta situatie.
In functie de clauzele contractuale si de gravitatea defectiunilor tehnice se poate solicita fie, rezolutiunea contractului si restituirea sumei de bani achitate fie, diminuarea pretului achitat. De asemenea, se poate solicita si suma de bani echivalenta lipsei de folosinta a autoturismului cat timp acesta s-a aflat in service-ul auto.
Primul pas ar fi analizarea contractului, ulterior transmiterea unei notificari pentru a se afla care este stadiul reparatiilor, care sunt defectiunile si in cat timp se vor remedia.
Problema este ca nu am niciun contract semnat cu ei.. Noi am achitat masina in intregime, ne-au dat actele si cam atat, un proces verbal, si probabil in masina este cartea autoturismului. Cam atat.
Le dau mailuri si nimeni nu ne raspunde. Nu ne baga in seama.
In aceasta situatie se aplica normele generale in materie putandu-se solicita restituirea sumelor de bani achitate, daca defectiunea e grava, sau inlocuirea autovehiculului.
Inlocuirea vehiculului în garanție se poate face:
- Dacă se constată o defecțiune gravă în vehicul, care nu poate fi recuperată din punct de vedere tehnic. Acest fapt confirmă examinarea.
- Garanțiile nu au fost reparate la timp. Termenul de reparare a autoturismului în cadrul garanției este stabilit prin contract, dar nu poate depăși 45 de zile.
- În cazul în care vehiculul a fost în reparație în total mai mult de 30 de zile.
- Aceeași defecțiune în timpul perioadei de garanție se produce în mod repetat.
Se aplica atat Codul Civil cat si legislatia specifica din materia protectiei consumatorilor, pot sa va spun la acest moment Legea nr. 296/2004 privind Codul Consumului şi OUG 140/2021.