avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 806 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Sunt în concediu medical , fiindcă am fost operata ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Sunt în concediu medical , fiindcă am fost operata iar angajatorul ...

Sunt în concediu medical , fiindcă am fost operata iar angajatorul ma sunat și mia cerut sa îmi dau lichidarea , este normal asa ceva ?
Cel mai recent răspuns: alin8 , utilizator 19:00, 13 Septembrie 2022
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Decizia de a demisiona reprezintă actul unilateral de voinţă al salariatului şi nu poate fi „impusă” de angajator. Cu alte cuvinte, angajatorul nu are niciun temei legal în a influenţa decizia salariatului privind încetarea contractului de muncă prin demisie. Dacă angajatorul doreşte încetarea raporturilor de muncă cu salariatului, acesta are la dispoziţie varianta concedierii, cu respectarea însă a dispozitiilor prevazute in Codul muncii.

Incercati sa sesizati ITM-ul local cu privire la demisia sugerata de catre angajator.
Sesizați de îndată ITM-ul cu privire la solicitarea angajatorului, iar la terminarea concediului medical mergeți la serviciu normal. Patronul nu are dreptul legal de a vă interzice prezența la locul de muncă. În cazul în care vă trece absență nemotivată în pontaj, în condițiile în care dvs. v-ați prezentat la program, încercați să strângeți dovezi ale prezenței dumneavoastră la locul de muncă: fotografii, filmări, acte pe care le puteți semna și pe care să existe data la care au fost semnate, mărturii ale colegilor cu care ați interacționat în timpul serviciului. Evident, trebuie și în acest caz să sesizați imediat ITM-ul și sub nicio formă să nu părăsiți incinta firmei înainte de terminarea programului de lucru. Dacă vor veni inspectorii de muncă de la ITM, trebuie să vă găsească la locul de muncă, sau dacă patronul v-a interzis să stați la locul de muncă, măcar să fiți în incinta firmei sau la poartă.
E clar că după acest episod veți avea parte de tot felul de șicane din partea angajatorului și va trebui să vă găsiți alt loc de muncă, dar patronul va fi nevoit să respecte Codul Muncii atunci când vă concediază. În definitiv, ajutorul de șomaj nu vi-l plătește el din buzunarul propriu, ci este un drept pentru care, în calitate de salariat, ați cotizat în fiecare lună și este normal să puteți beneficia de acest drept. Dacă vă dați demisia, nu veți avea primi ajutor de șomaj.
Pe de altă parte, încercați să stați cât de mult puteți în concediu medical. În perioada acestuia, patronul nu poate lua niciun fel de măsuri împotriva dumneavoastră.
De cand sunteti operata si de cand lipsiti de la munca?Poate angajatorul nu vrea sa va dea afara pentru absente nemotivate si va ofera sansa sa va dati demisia.Ceva pare putred in descrierea dvs.Din lipsa de personal majoritatea angajatorlor cauta fidelizarea angajatilor ,al dvs cauta sa scape de dvs?Ciudat
intr-un loc unde am lucrat mai marii mai tot timpul spunea la angajati ca daca nu va convine puteti pleca ca sunt altii la poarta care asteapta ,,,,pt ei sunt altii care vin

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Demisie fortata i.b0877 i.b0877 Buna ziua. As dori sa va cer sfatul intr-o problema legata de angajat si angajator. La reintoarcerea din concediul de ohihna, nu am mai avut acces la ... (vezi toată discuția)
Absent motivat anonim9631 anonim9631 Bună, as dori sa știu dacă în plina pandemie este posibil ca o firma care și-a încetat activitatea temporar din vina pandemiei să-i trimită pe ... (vezi toată discuția)
Concedierea fortata alinnicolae alinnicolae Salutare tuturor, Problema mea a inceput cu un concediu medical timp in care patronul societatii unde lucrez m-a sunat si m-a amenintat ca daca nu ma intorc ... (vezi toată discuția)