Ocup un post de Customer Support în limba franceză într-o multinațională. Nu e call center.
Ieri unul dintre team leaderi mă întreabă dacă vorbesc limba engleză. Îi răspund că da și îmi trimite un fișier cu 150 de verificări pentru care ar fi trebuit să sun clientul și să comunic în limba engleză. Refuz să fac acest lucru fără să fiu remunerată suplimentar pentru o a doua limbă străină. Insistă spunând că doar eu și altă colegă vorbim limba. Refuz din nou și mi se spune că în condițiile în care eu nu am productivitate (nu e adevărat) trebuie să fac ce mi se spune. Discuția se încheie aici.
Azi șefa mea care e și șefa mare îmi spune că nu e normal cum am procedat, că limba engleză este obligatorie, că toată lumea o vorbește și că nimeni în afară de mine nu refuză să facă asta. Eu îmi susțin punctul de vedere insistând că skillurile trebuie să fie plătite corespunzător. Îmi zice să trimit un mail, atât ei cât și superiorilor, în care să scriu că ''eu refuz să comunic în limba engleză fără să primesc o mărire de salariu " spunând că asta va avea repercusiuni negative asupra mea și că mi se va tăia bonusul de performanță ca urmare a refuzului de îndeplini anumite sarcini.
Cum ar trebui să procedez fără să îmi fac viața la lucru un calvar?
Să trimit un mail, nu așa cum a zis șefa, ci atașând fișa postului și eventual conversația cu primul team leader?
Să zic pur și simplu că nu mă simt sigură de nivelul meu de limbă engleză atunci când mi se cere?
Au cum să-mi taie bonusul având în vedere că niciuna dintre limbi nu e menționată în fișa postului iar limba franceză doar în contract la bonusul de limbă?
Stimate @DlGoe , nu mai dati ca exemplu salariatii bugetari , ca ei sunt o categorie mai mult decat speciala in Romania . Daca au reusit sa inventeze pentru te-miri-ce un spor , cu certitudine au reusit sa-l impuna . Doar un exemplu - sporul de calculator : cine ar mai putea lucra fara ? toata lumea il utilizeaza in viata de zi-cu-zi , macar telefonul ( care e un mini calculator la purtator ) . Dar ... merita un spor ca nu mai lucreaza cu creion chimic si manecute negre , ca in Caragiale . Sa nu mai amintim de salariile pe care le au prin lege , de promovarea in trepte ( sau cum se vor fi numind ) de salarizare prin simpla trecere a timpului , fara a avea nici un fel de legatura cu productivitatea , la fel sporul de vechime - esti bun , esti slab , primesti mai multi bani ... Si - la fel - sa nu mai amintim ce mult rau le fac celor care lucreaza in domeniul privat si care ( a scapat “ porumbelul “ Ministrul de Finante ) au salarii cu 30% mai mici : salariile mai mari ale bugetarilor fac ca salariul mediu pe economie sa fie mai mare . Cum punctajul pentru pensie se calculeaza raportand salariul persoanei la salariul mediu pe economie , cu cat acesta din urma e mai mare , cu atat punctajul e mai mic . Implicit - si pensia omului e mai mica . Si asta e doar unul din multele ( si persistentele ) dezechilibre din Romania ... Iar pentru userul @Mirabela , companiile ( mai ales cele straine ) au o cultura organizationala care aseamana relatiile dintre firma si angajatii ei , sau cele dintre angajati intre ei , unor relatii ( oarecum ) de familie . Daca firmei ii merge bine , si mie - angajat - imi va merge bine , pot spera la loc de munca stabil , la salarii mai mari . Iar firma merge bine cand salariatii sunt multumiti . Loialitatea angajatului conteaza mult . E clar ca a fost o nevoie de moment , iar reactia angajatului nu a fost in sensul dorit . O firma serioasa are in evidente ( mai oficiale , mai putin oficiale ) toate informatiile despre un angajat , reactia lui in diferite imprejurari , cum ar fi cea in discutie . Si , cum se intrevede o certa criza economica - nici un loc de munca ( in afara bugetarilor ) nu prea mai e sigur ...