Eu zic ca nu, daca aveti Evaluarea de risc si in urma ei ati intocmit PPP ( Plan de Prevenire si Protectie)
In cadrul acestor documente ar trebui sa aveti si aceasta lista, de masuri propuse, dar si o lista cu masurile deja existente la nivelul unitatii pentru prevenirea accidentelor.
Nu am vazut in Lege sau HG aceasta cerinta si nu am facut una pana acum..., au fost suficiente Evaluarea de risc si PPP
Spre exemplu: Aveti riscul de cadere/impiedicare la urcarea/coborarea scarilor
O masura de prevenire ar fi existenta si folosirea-ca nu toti se tin de balustrada la urcarea scarilor).
O masura propusa de dvs. ar putea fi montarea acelor praguri/benzi antialunecare.
De regula, in practica, propunerile (fisele de care amintiti) pentru PPP vin de la conducatorii locurilor de munca, reprezentantii salariatilor si din masurile dispuse de organele de indrumare si control. Propunerile se colecteaza la nivelul SIPP.
Propunerile primite (cu exceptia celor primite de la organele de control care sunt obligatorii) se analizeaza in cadrul SIPP si dupa caz, in CSSM, inainte de fi nominalizate in PPP. Angajatorul are un cuvant greu atunci cand se nominalizeaza o propunere in PPP, in conditiile in care fiecare masura din plan trebuie finantata si in plus o data nominalizata are termen de realizare si de raportare la ITM.
In anexele la PPP trebuie sa se regaseasca fisele de propuneri, documentul prin care s-au analizat propunerile si motivare pentru propunerile care nu au fost nominalizate in PPP.
In final, in PPP pot aparea masuri general alicabile la nivelul firmei, care pot contine partial, propunerile primite. In plan, masurile care au in vedere, in prima urgenta, evaluarea riscurilor profesionale nu pot lipsi.
Cssm
ContSters81656
Componenta CSSM
Conform art.58-Hg 1425/2006:
(1) Comitetul de securitate şi sănătate în muncă este constituit din următorii membri:
a) ... (vezi toată discuția)