Ar putea cineva sa ma lamureasca daca o asociatie de proprietari are dreptul sa stabileasca un fond de urgenta pentru plata restantelor la intretinere si sa il includa in cota lunara la intretinere? Ca sa intelegeti mai bine as dori sa va prezint putin contextul: in 2008, s-a descoperit ca dna administrator de la acea vreme a furat banii de intretinere acumulati de mai mult timp, concret, in jur de 70.000 ron. Persoana respectiva a fost actionata in instanta, dar din cate am inteles nu s-a incheiat niciun contract cu ea deci nu se cunoaste inca soarta procesului (noi ne-am mutat in 2008 in acest bloc deci oarecum am fost pusi in fata faptului implinit; intre timp, din cauza neefectuarii platilor catre ApaNova, aceasta din urma a sistat furnizarea de apa rece, situatie care a durat 6 luni). Asociatia de proprietari a decis stabilirea unui fond de urgenta de 100 ron lunar pana se ajunge la suma de 800 ron/proprietar. Mi se pare o suma extrem de mare dar date fiind circumstantele platim ca sa avem apa rece (lunar se efectueaza plati catre ApaNova pentru acoperirea datoriilor). Ceea ce nu mi se pare tocmai normal e faptul ca acest fond de urgenta, cum ii spun ei, este inclus in cota lunara la intretinere. Am citit si legea si normele metodologice si am inteles ca ar exista doua tipuri de fonduri pe care o asociatie le poate constiui: cel de rulment si cel de reparatii. Sa zicem insa ca cel de urgenta e cel de rulment. Pentru acesta, potrivit normelor metodologice, casierul trebuie sa acorde chitanta separata, ceea ce la noi nu este cazul si se refuza pe motiv ca asa s-a hotarat.
Aveti dreptate: acest fond de urgenta este foarte necesar pentru acoperirea prejudiciului cauzat de furtul cu pricina si pentru punerea in functiune a utilitatilor.
Si mai aveti dreptate si referitor la chitanta separata. Este absolut necesar sa se faca acest lucru deoarece acesti bani ar trebui sa fie inapoiati celor care i-au achitat, in viitor cand si daca va fi recuperat prejudiciul. Sa speram ca va fi!
Si la noi la asociatie la fel aufacut , pe o singura chitanta se scriu suma de plata dar si fondul de reparatii.
Eu personal am fost la noi la Edilul(Apa NOva) la voi si am vazut cum presedintele si-a asumat raspunderea pentru plata celor 2000 lei ron cu care suntem restanti.
singura modalitate este aceea de a le cere sa respecte dispozitiile legii, pe care fie vb intre noi nu le respecta. Iau hotarari in Adunarea generala asa cum le convine. Tu la randul tau daca aduni semnaturile a 2/3 din locatari poti instiinta presedintele ca are loc o adunare extraordinara.
bafta
@danacr3
Aveti legislatia pentru asociatii de proprietari pe prima pagina a forumului "Asociatii de proprietari/locatari".
Numai fondul de rulment sa incaseaza pe chitanta separat, toate celelalte cote si fonduri putant fi incasate pe o singura chitanta.
O adunare generala se poate convoca cu semnatura a 20% din proprietari si nu cu 2/3 din proprietari.
Fond de rulment
Pilu
Buna ziua, as dori sa intreb daca fondul de rulment care trebuie platit la asociatiile de proprietari/locatari este obligatoriu, prin lege, sau facultativ. ... (vezi toată discuția)
Antet chitante
proprietaru
asociatia noastra a angajat o societate pt administrare si contabilitate,As dori sa stiu daca chitantele primite pt plata ch de intretinere nu trebuie sa ... (vezi toată discuția)