avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 667 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Fond de urgenta
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Fond de urgenta

Ar putea cineva sa ma lamureasca daca o asociatie de proprietari are dreptul sa stabileasca un fond de urgenta pentru plata restantelor la intretinere si sa il includa in cota lunara la intretinere? Ca sa intelegeti mai bine as dori sa va prezint putin contextul: in 2008, s-a descoperit ca dna administrator de la acea vreme a furat banii de intretinere acumulati de mai mult timp, concret, in jur de 70.000 ron. Persoana respectiva a fost actionata in instanta, dar din cate am inteles nu s-a incheiat niciun contract cu ea deci nu se cunoaste inca soarta procesului (noi ne-am mutat in 2008 in acest bloc deci oarecum am fost pusi in fata faptului implinit; intre timp, din cauza neefectuarii platilor catre ApaNova, aceasta din urma a sistat furnizarea de apa rece, situatie care a durat 6 luni). Asociatia de proprietari a decis stabilirea unui fond de urgenta de 100 ron lunar pana se ajunge la suma de 800 ron/proprietar. Mi se pare o suma extrem de mare dar date fiind circumstantele platim ca sa avem apa rece (lunar se efectueaza plati catre ApaNova pentru acoperirea datoriilor). Ceea ce nu mi se pare tocmai normal e faptul ca acest fond de urgenta, cum ii spun ei, este inclus in cota lunara la intretinere. Am citit si legea si normele metodologice si am inteles ca ar exista doua tipuri de fonduri pe care o asociatie le poate constiui: cel de rulment si cel de reparatii. Sa zicem insa ca cel de urgenta e cel de rulment. Pentru acesta, potrivit normelor metodologice, casierul trebuie sa acorde chitanta separata, ceea ce la noi nu este cazul si se refuza pe motiv ca asa s-a hotarat.
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 09:16, 21 Ianuarie 2010
va multumesc pt informatii, dar sunt si niste OG care sunt suprinse in cartea pe care o am si scrie despre aceste aspecte. Oricum va multumesc pt bunavointa
Sunt bune si cartile, dar depinde cine le scrie, cand au fost scrise si publicate...
Cand a intrat in vigoare legea 230/2007 s-au abrogat toate reglementarile contrare acesteia. Asa ca in domeniul asociatii de proprietari se aplica legea 230/2007 si normele de aplicare a acesteia care au aparul cateva luni mai tarziu.

Art. 61. - La data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă: art. 35 alin. 3, art. 351, art. 36, art. 64, art. 69 şi anexa nr. 2 din Legea locuinţei nr. 114/1996, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 393 din 31 decembrie 1997, cu modificările şi completările ulterioare, Ordonanţa Guvernului nr. 85/2001 privind organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 554 din 1 septembrie 2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 234/2002, precum şi orice alte dispoziţii contrare.
Va multumesc pentru sfaturi si idei. Totusi mai raman cateva semne de intrebare: fondul de urgenta stabilit de ei are aproximativ aceeasi destinatie ca fondul de rulment deci ar putea sa se supuna regulilor fondului de rulment. In al doilea rand, dna administrator avea chitantier si pentru fondul de urgenta. Mi-a spus insa ca nu poate sa-mi dea chitanta pentru fondul de urgenta care e inclus in cota lunara la intretinere. Chitantele le da celor care doresc sa mai achite din contributia la fondul de urgenta. In al treilea rand, pe chitanta pe care mi-a dat-o pentru cota lunara la intretinere a scris doar intretinere noiembrie 2009. Deci nu reiese de nicaieri ca eu as fi platit si un fond de urgenta de 100 ron.
In primul rand acest fond de urgenta trebuie consemnat pe listele de intretinere intr-o rubrica separata.

In al doilea rand acest fond trebuie incasat si demonstrat asta pe chitante separate (nu neaparat alt chitantier).

In al treilea rand, doamna administrator poate sa scrie macar pe chitanta aceea otova, ca X lei din suma achitata reprezinta fond de urgenta, daca asa l-ati denumit acolo, la asociatie.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Tabelul cu cotele de intretinere - rubrici separate pentru fondul de reparatii si rulment ? Lidia2012 Lidia2012 Buna ziua. V-as ruga sa ma lamuriti daca tabelul cotelor la intretinere trebuie sa aiba coloane separte pentru fondul de rulment, respectiv de intretinere. De ... (vezi toată discuția)
Fond de rulment Pilu Pilu Buna ziua, as dori sa intreb daca fondul de rulment care trebuie platit la asociatiile de proprietari/locatari este obligatoriu, prin lege, sau facultativ. ... (vezi toată discuția)
Antet chitante proprietaru proprietaru asociatia noastra a angajat o societate pt administrare si contabilitate,As dori sa stiu daca chitantele primite pt plata ch de intretinere nu trebuie sa ... (vezi toată discuția)