buna dimineata
sunt angajata la un pfa si in fiecare luna se depun pentru mine niste declaratii la casa de asigurari, la casa de pensii, la finante si la itm (cred ca astea sunt toate).pe luna noiembrie au fost tot felul de neintelegeri (motive subiective) intre contabila si noi. am incercat sa depun acum si pentru noiembrie si decembrie si singura problema am intampinat-o la itm unde nu a vrut sub nici o forma sa imi inregistreze actele pe noiembrie si mi s-a spus ca vom lua o amenda de 1500 ron(noi neavand nici o abatere pana acum). din cate am mai auzit ar trebui sa primim doar un avertisment si sa ne ia actele. daca nu reusim exista vreo modalitate prin care le putem forta mana sa ne inregistreze actele pe luna noiembrie?
Nerespectarea de către angajator a prevederilor art. 5 alin. (2) din Legea nr.130/1999 (nedepunerea declaratiilor) constituie contravenÅtie si se sancÅtioneaza cu amendă de la 3.000 lei la 6.000 lei.
Intr-adevar, la prima abatere se poate sanctiona cu avertisment ... deoarece nu exista o norma metodologica de aplicare unitara a sanctiunilor reglementate de catre Legea nr.130/1999 fiecare ITM este dispus sa aplice la alegere sanctiunile.
De ce nu incercati sa depuneti declaratiile pe net?
Exista un formular de obtinere parola. Acest formular se poate lua si de pe net. Apoi va duceti si-l depuneti la ITM si a doua zi va dau parola (cel putin asa e la ITM Cta).