Am si eu o problema ca multa lume din tara aceasta.Ma numesc Mihaela si am 36ani.
Am lucrat la o firma de leasing in Bucuresti.Patronul ne a cerut cartile de munca.I le am dat, nu a inregistrat nimic pe ele,ne dadea salariile cand voia.Ca intr o zi sa ne vedem faar job,el disparut si cartile de munca ,am inteles din alte surse ca le ar fi ars.Am tot cautat sa fac rost de la fostele locuri de munca niste adeverinta pentru a mi face alta carte de munca,si firmele respective nu mai sunt pe piata.
Am vrut sa l dam in judecata dar banii si timpul nu ne au permis sa mai lungim cazul,plus ca acest nenorocit de patron nu avea absolut nimic pe numele lui,deci nu puteam sa recuperam nici o leafa "uitata".
De vreo 2 ani si ceva platesc acea cota pentru pensie de stat.
1.Daca ma angajez,voi avea probleme la noul loc de munca pentru conceperea unei noi carti de munca?
2. Ce se intampla cu banutii dati pe acesti 2 ani de zile pentru pensie stat?Se trec in noua carte de munca sau ii pierd ?
Cu respect,
Mihaela
Daca nu mai exista firma , aveti posibilitatea sa va adresati ITM-ului pentru a va elibera adeverinte de vechime pentru perioada lucrata ... ITM-ul va comunica raspunsul in termen de 30 de zile de la data inregistrarii sesizarii.
1. Pentru perioada in care ati platit CAS in baza unui contract de asigurare, o sa primiti de la Casa de Pensii, o adeverinta cu stagiul de cotizare si vor fi utili in momentul cand o sa iesiti la pensie.
2. La noul loc de munca o sa depuneti o declaratie pe propria raspundere ca nu mai aveti carnet de munca si povestiti incidentul.
3. Mergeti la ITM si cereti relatii despre societatea la care ati lucrat, daca ati avut contract individual de munca inregistrat. Daca nu ati avut CIM inregistrat este clar ca nu aveti stagiu de cotizare si nu are rost sa pierdeti timpul, totusi depuneti o petitie prin care cereti detalii despre cele relatate mai sus (raspunsul il veti primi in 30 de zile).
4. Declarati carnetul de munca la Monitorul Oficial, trebuie sa stiti seria, numarul de inregistrare si societatea care a intocmit carnetul pe care il declarati distrus.
5. Duplicatul la carnetul de munca va fi intocmit de societatea unde veti avea primul contract individual de munca, unde trebuie sa-i depuneti monitorul oficial, adeverinte de vechime cu perioadele lucrate anterior societatii unde ati avut probleme.
In caz de furt, pierdere sau distrugere a carnetului de munca, se va elibera celui in cauza un carnet de munca duplicat, de catre ultima unitate la care acesta a lucrat sau lucreaza.
Daca ultima unitate a fost supusa reorganizarii, duplicatul se va elibera de catre unitatea care detine scriptele unitatii reorganizate.
Carte de munca
mioarapetre
in perioada oct 2008-dec 2009 am lucrat ca si agent comercial la o firma de distributie in Bucuresti. La incetarea activitatii am solicitat cartea de munca si ... (vezi toată discuția)