buna ziua. mi-am cumparat in luna octombrie o pereche de cizme de la un magazin din Complexul Unirea. li s-a dezlipit talpa si m-am dus la magazin unde mi le-au reparat. S-au dezlipit din nou si de data aceasta am facut reclamatie la Protectia Consumatorului. O domna de la OPC s-a dus la magazin si le-a intocmit proces verbal. M-am dus din nou la magazin, mi le-au luat la reparat dar astazi cand am fost sa le ridic am constatat ca nu erau lipite bine. Am intocmit proces verbal in care am scris ca refuz sa preiau produsul pentu ca nu este reparat bine (am dat mai multe detalii, unde sunt dezlipite, etc.)
Cei de la OPC mi-au spus ca cizmele nu pot fi inlocuite decat in cazul in care se rup in asa fel incat nu mai pot fi reparate, daca se dezlipesc si pot fi lipite vor fi reparate la infinit. Am citit legea 449/2003 care spune ca produsul poate fi reparat sau inlocuit, in functie de optiunea consumatorului (cap.III, art. 11). Intrebarea mea este: pot invoca aceasta lege pentru a obtine inlocuirea cizmelor sau cei de la OPC au dreptate? O alta problema: eu nu am fost de fata cand doamna de la opc s-a dus la magazin si a intocmit procesul verbal pentru ca nimeni nu m-a sunat desi eu am lasat toate datele de contact in reclamatia catre opc. Doamna de la opc, nici macar nu a vazut cizmele. Nu trebuia sa fiu si eu de fata? Va multumesc anticipat.
In raport de neajunsurile inca existente dupa ce asupra produsului au fost intreprinse interventii de reparare,aveti dreptul sa va adresati din nou catre OPC ,sa staruiti in cererea de punere la dispozitie de produs conform norme in vigoare.
Teoretic aveti dreptul sa invocati paragraful mentionat,care practic poate fi luat in considerare in raport de profesionalismul si calitatile inspectorului de la OPC.
De regula mai ales cei de la OPC nu dau curs ''urechelilor ''acelora nemultumiti care isi permit sa le treaca pragul .In infime situatii,functie de principii,bun simt ,inspectorii mai dau curs punctelor de vedere al ''plangaciosilor''.
Tineti minte ce spunea regretatul Toma Caragiu,''ca asa-i in tenis..''
Apreciez faptul că v-aţi documentat foarte bine în această problemă.Legea 449 prevede la Art. 11
(1) In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului, ca masura reparatorie, inlocuirea sau repararea produsului in functie de optiunea sa, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care aceasta solicitare este imposibila sau disproportionata.
Subliniez că această lege a înlocuit o prevedere legală mult mai fermă şi la obiect.Hotărârea celor de la protecţia ANPC vă dezavantajează ei considerând csolicitarea este disproporţională.Portiţele legii...Asta e! Vă rog să-mi trimiteţi spre studiu pv întocmit de doamna de la OPC.
Din pacate nu am o copie a procesului verbal. am sa o rog pe doamna de la magazin sa imi faca o copie, insa nu cred ca o sa am mari sanse de reusita. Ca sa inteleg mai bine, dvs spuneti ca nu pot face absolut nimic. Am citit pe site-ul celor de la ANPC ca pot face inca o reclamatie daca sunt nemultumita de solutionarea primei reclamatii. Am mai citit OG nr.21/1992 in care spune acelasi lucru repararea sau inlocuirea. Va multumesc.
Daca sunteti in posesia PV incheiat de catre reprezentantul OPC,daca detineti dovada legala ca asupra bunului achizitionat ,s-au intreprins reparatii,in urma carora acesta nu corespunde normelor in vigoare,aveti dreptul de a reveni si de a starui la OPC pentru respectarea si aplicarea unitara a dispozitiilor in vigoare ,
respectiv dispunerea masurilor impotriva unitatii care a comercializat bunul cu neajunsuri sau defecte care il fac inutilizabil.
Succes
Nu am spus aceste lucruri.Aveţi foarte multe şanse de câştig.Dar trebuie să existe nişte argumente solide.Aţi fost dezamăgită de răspunsul OPC-ului.Puteţi face,într-adevăr, o altă sesizare către ANPC.