Buna ziua,
Sunt administrator si angajat unic la un SRL platitor de TVA in IT.
Mi-am cumparat un apartament pe PF care va fi folosit pt locuit dar si ca punct de lucru. Apartamentul este la gri, deci va trebui sa-l si finisez.
Cum ar trebui sa procedez astfel incat sa fie legal.
1. Pe ce perioada sa fac contractul de comodat?
2. Ar trebui sa trec toata suprafata sau doar o parte in contractul de comodat? Eu ma gandeam sa trec o baie, un dormitor care va fi birou si living-ul open-space. Dar livingul va fi folosit si de PF.
3. Ce cheltuieli as putea sa-mi deduc si ce cheltuieli pot face pe firma?
Pot de exemplu sa platesc tot mobilierul si finisajele pt tot apartamentul pe firma? Va fi destul de greu sa le separ.
Dar cu electrocasnicele care vor fi folosite si de PF (de ex frigider, cuptor microunde, masina spalat vase, etc)
4. Sunt si lucruri pe care nu ar trebui sa le cumpar pe firma?
5. Angajatul (care sunt eu) are in contract ca trebuie sa desfasoare activitatea la terti. Este ok sau trebuie neaparat sa lucreze un angajat de la pct de lucru tinand cont ca ma va costa amenajarea cam 40k euro?
6. Mai sunt si alte lucruri pe care ar trebui sa le stiu?
Nu încercați sa forțați nota pentru ceva care cred ca și dumneavoastră bănuiți ca, de la bun început, este cu mult dincolo de limita legii.
Ca principiu, un punct de lucru este înregistrat la o adresa (dacă de exemplu e un apartament de 2 camere, pentru una încheiați contract de comodat pentru cedarea dreptului de folosință către firma) și acolo trebuie sa puteți dovedi ca puteți desfășura acele activități conform codurilor caen și care sa aducă venit firmei.
Incerc sa optimizez costurile, dar sa fie si legal in acelasi timp. Imi voi desfasura activitatea de la acest apartament ca ITist, voi lucra full-time de aici.
Apartamentul are 3 camere, 2 bai, living open space si terasa.
Am vazut pe acest forum ca mai sunt si altii care au facut acest lucru. Amenajarea sediului cu destinatie mixta. De ce ar fi peste limita legii? Asta incerc sa aflu, care este limita?
Nu exista vreo varianta legala in care sa pot face cheltuielile cu finisarea / amenajarea macar partiala a apartamentului?
Modificare apartament
Marya.M
Am un credit ipotecar preabrobat la bcr, am gasit un apartament si am facut antecontractul cu avansul de 15%, ,urmeaza sa i iasa cf ul in noiembrie,dar eu am ... (vezi toată discuția)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.