Pentru cazul în care găsiți în RI precizări referitoare la astfel de grupuri de comunicare, vă pun niște fragmente de articol din care vă puteți da seama când ar putea angajatorul să aibă un cuvânt de spus.
Să luăm ipoteza în care angajatorul decide să formeze un grup de WhastApp, Telegram sau chiar de Facebook prin care să trimită salariațior săi informări sau anunțuri legate de activitatea de zi cu zi a firmei, preferând acest tip de comunicare pentru că este mai rapid decât să spunem un email și că poate obține confirmarea că toți cei vizați văd mesajul. Totuși, atunci când folosește un astfel de canal alternativ de comunicare, angajatorul are responsabilitatea de a-l modera, de a avea un limbaj civilizat și să-l folosească doar în timpul programului de lucru.
"În varianta în care, pe lângă poșta electronică (e-mail), la nivelul organizației sunt stabilite și alte canale de comunicare, angajatorul este cel care are și responsabilitatea moderării și administrării lor, asigurându-se că sunt respectate toate dispozițiile legale și regulile interne, deci vorbim despre un mijloc de comunicare intern și oficial. Mai mult, aceste discuții se vor încadra în programul normal de lucru, fiind vorba despre relația de muncă în sine, însă se vor respecta și celelalte drepturi ale salariaților și ale angajatorului, adică pe lângă bunul simț, administratorul sau moderatorul va lua măsuri astfel încât să nu fie încălcate drepturile privind demnitatea, libertatea de exprimare și să fie prevenite orice forme de hărțuire", a explicat Dan Năstase, consilier juridic specializat în relații de muncă pentru redacția noastră.
Menționarea unui astfel de canal de comunicare în regulamentul intern și aducerea la cunoștința salariaților face ca el să fie oficial, iar discuțiile avute să poată fi utilizate drept probe potrivit dispozițiilor legale. "Angajatorul poate proba că a „trasat” o sarcină, dacă regulile au fost pe deplin respectate, însă și salariatul poate proba că a primit o sarcină în afara programului de lucru sau care nu este specifică funcției/ocupației sale, atunci când este cazul", a detaliat Dan Năstase.
Nu trebuie uitat nici faptul că, dacă decide să folosească un canal alternativ de comunicare, angajatorul are obligația și de a pune la dispoziția salariaților care nu dispun, din diverse motive, telefoane mobile care să le permită accesul la respectivul canal.
www.avocatnet.ro/articol_626...
Grupul dvs. e făcut pe telefoanele personale, pentru comunicarea în interes personal. Că sunteți și colegi de muncă, nu doar prieteni, nu îi dă dreptul angajatorului să vă impună să-l ștergeți.