Intr-un proces avind ca subiect solicitarea defrisarii a citiva arbori plantati la mai putin de 2m de hotar (cum prevede art. 613 CCiv) am depus in aparare doua documente emise de PMB, in baza HCGMB 304/31.08.2009, prin care se refuza emiterea autorizatiei de defrisare a arborilor.
In timpul procesului pozitia mea a fost urmatoarea:
- obiectul actiunii ar trebui sa-l constituie anularea unui act administrativ – refuzul de a aviza defrisarea arborilor bazat pe HCGMB 304/31.08.2009 - si nu obtinerea in instanta a deciziei de a ma obliga sa defrisez acesti arbori;
- acest act – refuzul avizarii defrisarii - este emis de o autoritate publica, in cadrul unei competente proprii. Astfel, faţă de definiţia dată de art. 2 lit. b) din Legea nr. 554/2004 autorităţii publice, respectiv “orice organ de stat care acţionează, în regim de putere publică, pentru satisfacerea unui interes legitim public”, apreciem ca PMB are calitatea de autorităţe publica, deci subiect de drept administrativ.
In aceste conditii, am urmatoarele intrebari:
- raportat la obiectul actiunii, nu este raportul dedus judecăţii unul de drept administrativ?
- aceste acte pot fi anulate intr-un proces fara participarea autoritatilor respective la proces? Mentionez ca acest fapt nu s-a intiomplat (nici un reprezentant al PMB nu a fost chemat in proces) si hotarirea emisa de instanta impune defrisarea acestor arbori (deci anuleaza hotarirea PMB).
Scuzati, dar am o opinie diferita: nu e ilegal din moment ce instanta a dat o hotarire prin care impune defrisarea arborilor.
In al doilea rind, pentru a ma apara este important de a avea un raspuns la intrebarea (de fapt doua) urmatoare: daca, raportat la obiectul actiunii, judecta nu tine de dreptul administrativ?