Buna seara,
Pe data de 29.04.2023 mi-a expirat contractul de inchiriere. Pe 28.04.2023 am semnat Procesul Verbal de Predare Primire cu fiica proprietarul (in PV am trecut asa "Noi, Xulescu si Yulescu, reprezentati prin Zulescu, în calitate de proprietari (locatori) ai apartamentului mentionat mai sus, şi ... , in calitate de chirias (locatar), ". X-ulescu fiind proprietarul, Y fiind proprietara, Z fiica lor (majora), si la ... fiind eu.
In acest PV este mentionat ca "Apartamentul este curat, cu toate instalatiile in functiune si mobilier nedeteriorat, canapeaua din sufragerie prezentand urme normale de uzura.", precum si mobilierul din fiecare camera.
Pe 30.04.2023 proprietarul a inceput sa bage cheltuieli pentru a restitui o chirie mai mica (curatenie de mocheta motivand ca miroase urat, telecomanda pierduta de la un aer conditionat).
In contractul de inchiriere, legat de garantie, scrie asa "Garantia de buna executie a contractului in valoarea stipulata mai sus se va restitui la incetarea contractului, in cazul in care contractul nu se prelungeste, in momentul predarii proprietatii inchiriate, cu obligatia corelativa a locatarului de a preda imobilul in conditiile in care l-a preluat (cu exceptia uzurii normale) si cu dotarile in perfecta stare de functionare, precum si de a face dovada achitarii utilitatilor la zi."
Acum am cateva intrebari.
1. Facturile sunt pe numele proprietarului si ii vin doar lui, si automat vin cu o luna intarziere. El poate cumva sa tot traga de timp si sa zica ca nu i-a venit vreo factura si ca trebuie sa o asteptam? E vreo cale sa-l fortez (in instanta) sa faca dovada ca nu i-au venit facturile/ sa mi le arate cumva?
2. In cazul in care vrea sa imi restituie mai putin din garantie, scazand cheltuiala cu mocheta si telecomanda, am ce face pentru a o recupera integral? Ma gandesc ca in PV a semnat ca apartamentul este curat, si ca a venit si cu plangerea legata de miros la o zi dupa incetarea contractului si la doua dupa semnarea PV-ului.
Multumesc frumos!