Buna ziua, am o vechime pe cartea de munca de 2 ani cu doar o zi intrerupere.
Contractul de munca care il am semnat acum este pe perioada determinata.
Sora mea a nascut un copil si as dori sa am eu grija de el (inpreuna cu ia).
Pot sa i-mi iau concediu de cresterea copiluli chit ca nu sunt tatal, am inteles ca este posibil. Daca este posibil care este modalitatea.
1. sa stiti ca intre concediu prenatal si concediu de cresterea si ingrijire copil (cic) sunt unele diferente.
pre si post-natalul sunt concedii medicale pe care le poate lua doar presoana care a nascut (durata intre 42 si 126 de zile)
cic este acel concediu special de 2 ani, cu indemnizatie de 85% din media veniturilor (max. 4000 lei)
Presupun ca va referiti la cic.
2. OUG 148/2005 prevede:
ART. 5
(1) De indemnizatia si stimulentul prevazute de prezenta ordonanta de urgenta beneficiaza, optional, oricare dintre parintii firesti ai copilului.
(2) Beneficiaza de aceleasi drepturi si una dintre persoanele care a adoptat copilul, careia i s-a incredintat copilul in vederea adoptiei sau care are copilul in plasament ori in plasament in regim de urgenta, cu exceptia asistentului maternal profesionist, precum si persoana care a fost numita tutore.
3. Normele de aplicare prevad:
ART. 1
Beneficiaza de drepturile prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare ordonanta de urgenta, oricare sau, in cazul prevazut la art. 6^1 din ordonanta de urgenta, fiecare dintre parintii firesti ai copilului, precum si persoana careia i s-a incredintat copilul in vedrea adoptiei, care a adoptat copilul, care are copilul in plasament ori in plasament in regim de urgenta, precum si persoana care a fost numita tutore, denumite in continuare persoane indreptatite, daca acestea indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) sunt cetateni romani sau, dupa caz, cetateni straini ori apatrizi;