Buna ziua! Am cumparat in data de 10 aprilie o masina de la un dealer autorizat, renumit si cu recenzii bune. Fiindca a fost prima masina cumparata de mine si sotul meu, nu suntem priceputi in domeniu. Am renuntat la garantia de 3 luni oferita de dealer pentru un pret mai mic, deoarece garantia nu oferea decat reparatii pentru probleme care apar foarte rar. Desi in anuntul de vanzare era promisa si inmanarea cartii service, nu am primit-o desi am insistat asupra ei. In data de 16 aprilie, la primul drum in afara orasului, masina a inceput sa faca probleme (supraincalzire motor), am fost la service si ne-au curatat radiatoarele, dar degeaba, la cateva zile iar aceasi problema. Am fost din nou la service, au schimbat termostatul, la fel, aceasi problema si dupa schimbarea lui. Am fost din nou la service, am schimbat distributie si pompa de apa, la fel, aceasi problema si dupa aceste schimbari. In momentul de fata masina este la service iar mecanicii incearca sa ii dea de cap problemei. Din cate am citit, este posibil sa fie chiulasa care costa minim 1000 de euro. Acum vine nelamurirea mea. Daca nu am luat garantia de la dealer, mai pot spera sa imi rezolve ei problema ori sa imi returneze banii inapoi iar eu sa le dau masina? Masina clar a fost vanduta deja defecta. Daca vreau sa actionez impotriva lor ce ar trebui sa fac? Plangere la politie, plangere la protectia consumatorilor ori sa actionez in instanta? Astept momentan sa fiu sigura de problema pe care o are ca sa pot discuta cu dealerul despre solutii. Va rog sa ma ajutati cu o parere mai ales daca ati trecut prin asta ori sunteti un avocat si stiti drepturile in aceste situatii. Multumesc!
Ați renunțat la garanție pentru un preț mai mic.
Nu primiți nimic,nici banii înapoi,nici bani pentru reparații.
Ca în înțelepciunea populară: "scumpul mai mult pagubeste".
Acționați in instanță, dar trebuie să puteți proba că ați cumpărat masina deja defectă.
Vazatorul poate ușor raspunde că a fost ok și dumneavoastră ați stricat-o.
Nu aveți garanție,dacă aveți era altceva.
incercati sa negociati cu vanzatorul, daca nu ajungeti la intelegere, va plangeti la anpc si daca nu se rezolva, cereti banii in instanta pt vicii ascunse.
Buna seara,
Cadrul legal: OUG 140/2021, art. 9, alin. (5). Adresati-va protecției consumatorului, daca nu ajungeți la o înțelegere. Asta, bineînțeles, daca aveți vreo factura de achiziție.
Succes și numai de bine!