Exista aceasta posibilitate legala ca un cj sa isi faca reclama, in vederea incheierii unor contracte cu diverse SC?
Adica: un cj are un domiciliu ( un imobil central, casa tip vila..sa spunem), adresa la care isi pune un afis pe usa principala prin care anunta ca exista, ca ofera consultanta juridica, reprezentare SC..si tot ce are voie sa faca conform legii si statutului cj.
Nu am studiat f atent legea si statutul cj de aia am postat aceasta intrebare.
Daca nu, ce il impiedica (legal vorbind!).
M-am uitat rapid prin lege si statut si nu am gasit ca ar fi interzis sa-ti faci reclama, numai ca poti oferi consultanta juridica numai in baza unui contract de munca nu contract de prestari de servicii juridice pentru ca astfel de contracte sunt incheiate numai de avocati. Vezi legea 514/2003 si Legea 51/1995
Bafta!
Va citez din Statutul profesiei de consilier juridic: Art.47 - "Este interzis consilierilor juridici sa foloseasca mijloace de reclama sau de publicitate, altele decât cele prevazute în regulamentele corpului profesional".
Studiati legile profesiei. Discutati cu reprezentantii colegiului unde sunteti inscris.
Pentru dl Adutescu:
Din ce statut ai luat articolul ala?
Uite ce scrie la art. 47 din Statutul profesiei de consilier juridic din 06/03/2004
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 684 din 29/07/2004
Intrare in vigoare: 29/07/2004
Art. 47. - Evidenţele activităţii consilierului juridic
(1) Evidenţele activităţii consilierului juridic, actele şi documentele sunt ţinute de acesta, potrivit reglementărilor privind activitatea persoanei juridice, entităţii în favoarea căreia îşi exercită profesia.
(2) Consilierul juridic ţine evidenţa în cazurile litigioase sau nelitigioase în care a fost sesizat.
(3) Indiferent de reglementările persoanei juridice sau entităţii în favoarea căreia îşi exercită profesia, consilierul juridic va ţine evidenţa următoarelor activităţi:
- intrările şi ieşirile de corespondenţă juridică numerotate şi datate;
- registrul de evidenţă privind orice situaţie litigioasă cu care a fost sesizat;
- registrul de evidenţă privind avizele scrise - datate şi numerotate;
- registrul de înregistrare a actelor juridice atestate de consilierul juridic cu privire la identitatea părţilor, a conţinutului şi a datei actelor.
Modelele acestor registre se adoptă de Comisia metodologică a U.C.C.J.R. şi se comunică tuturor colegiilor.
(4) La încetarea raporturilor juridice care stau la baza exercitării profesiei faţă de o persoană juridică publică sau privată, entitate interesată, română ori străină, consilierul juridic va preda, pe bază de proces-verbal, în vederea arhivării, toate documentele aferente activităţii depuse.
(5) Predarea pe bază de proces-verbal, numerotat şi datat, a documentelor menţionate mai sus îl descarcă în totalitate, de orice răspundere, pe consilierul juridic.