Va salut. Am cumparat online un monitor de pc de la Vexio (FanPlace IT) si dupa 3 zile l-am returnat urmand ca vanzatorul sa-mi rambuseze integral valoarea. La solicitarea vanzatorul, am trimis produsul prin Fancurier in ambalajul original, intact. Dupa 2 zile, vanzatorul mi-a trimis poze ca monitorul a ajuns spart, eu fiind acuzat ca asa l-am trimis, el refuzand sa-mi returneze suma achitata (aprox 6000 de lei). FanCurier nu isi asuma niciun fel de raspundere, spunand ca din moment ce destinatarul nu a reclamat nimic la receptia produsului e totul ok. Mi se pare normal ca destinatarul(vanzatorul) sa nu reclame nimic deoarece era in interesul lui sa nu-mi returneze nimic. Am facut sesizare la ANPC dar eu sunt si fara bani si fara produs. Ce pot face?
Buna seara,
In sesizarea făcută la protecția consumatorului ați menționat motivul pentru care l-ați returnat? Ar fi fost ideal sa fi avut poze cu produsul in momentul ambalării, din care sa rezulte că l-ați trimis intact. Acele poze, împreună cu motivul returnării, trebuiau trimise furnizorului înainte de retur. Cu alte cuvinte, nu aveți dovada că ați trimis după 3 zile produsul intact, pe cale de consecință furnizorul poate să invoce avarierea produsului că fiind din cauza dvs. Ambalajul a sosit intact la furnizor? Mai ales că, furnizorul nu a reclamat vreo problema la recepție, adică ambalajul a fost intact, ceea ce denotă că pe transport nu a suferit vreo avarie Mă îndoiesc ca protectia consumatorului să poată dovedi culpa furnizorului, dar sunt curios cum se va rezolva reclamația. Poate veți reveni cu amănunte
Succes și numai de bine!
Vanzatorul are o forma online de retur in cazul ca produsul se returneaza in maxim 14 zile de la livrare. Am facut cerere online, alegand ca motiv de retur "altul" . Aveam de ales din cateva optiuni de genul: "defect", " neconform" etc. A fost aprobata dar cu niste recomandari: sa trimit prin Fancurier, sa trimit produsul in ambalajul original cu toate accesoriile. Am poze cu produsul inainte sa-l ambalez, in stare de functionare, pe birou. Nu m-am gandit niciodata sa stau sa fac poze la cutie. Pana la urma, era in interesul vanzatorului ca produsul sa fie gasit neconform, in felul acesta sa se poata sustrage de la plata. Nu eram nebun sa risc 6000 de lei incercand sa trimit un produs avariat.
Buna ziua,
Depuneți și acele poze la protecția consumatorului, daca nu ați făcut-o deja. In prima faza va trebui sa așteptați răspunsul acestora.
Succes și numai de bine!
Legea 443/2003
unombun
Salut,
Ma intereseaza mai multe aspecte ale legii:
-vanzarorul este obligat sa preia un produs pentru a-l trimite in service,chiar daca exista service in ... (vezi toată discuția)