Buna ziua,
Am preluat recent administrarea unei asociatii de proprietari cu 17 ap.
La preluare nu am primit o balanta elementelor de activ si pasiv si nici o lista a fondurilor asociatiei si probabil nici nu le voi primi.
Din informatiile primite (ultima lista de intretinere, restante, solduri casa si banca, lista furnizori neachitati) am incercat sa reconstitui balanta la data preluarii. Spre surprinderea mea, in contextul in care asociatia nu are nici o datorie, a rezultat un excedent de activ important (cam de doua ori valoarea unei liste de intretinere).
Avand in vedere ca activele sunt clare (disponibilitatile banesti sunt ok ca si lista de intretinere si restantele) ma gandesc ca poate nu au fost inregistrate anumite facturi furnizori, dar asta se va dovedi in timp.
Pentru echilibrarea balantei, ma sfatuiti sa inregistrez excedentul in pasiv la creditori, sub titulatura diferente de preluare sau sa-l inregistrez intr-un al fond? Daca da, in care? Este legal ca aceasta diferenta sa o repartizez ulterior catre alte fonduri, cum ar fi cel de rulment sau de reparatii?
Multumesc anticipat pentru raspuns.
Ati prelua administrarea in calitate de contabil ca ni se pare ca va complicati aiurea.?
Aveti o lista de plata , o suma in cont si niste facturi neachitate corect?
Lucrurile sunt simple.
Nu cunoasteti ce valoare aveau fondurile de rulment, de reparati nimic si presupuneti gresit ca aveti excedent.
Faceti o simpla adunare generala si toti banii pe care ii aveti in casa si cei ce se vor aduna vor intra in fondul de reparatii si consemnati ca nu s-a preluat nici un fond de rulment.
In felul asta nimeni nu v-a mai primi la solicitarea proprietarului (cand vinde apartamentul ) nici un leu ca nu se mai poate afla cat a avut fond de rulment.
In final plecati doar cu o suma preluata la plecare(fond de reparatii si atat) dupa ce achitati facturile si cu suma de recuperat dupa lista.