avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 532 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Buna seara. Lucrez intr-o multinationala, in 3 ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Buna seara. Lucrez intr-o multinationala, in 3 schimburi. Din ...

Buna seara.
Lucrez intr-o multinationala, in 3 schimburi. Din informatiile mele, fabrica nu a platit taxele aferente acordarii Grupei de munca.
La pensionare, exista vreo posibilitate de a dobandi acest avantaj si cum se poate rezolva aceasta situatie?
Va multumesc
Cel mai recent răspuns: Calitescu , utilizator 12:55, 8 August 2023
Aveti decizie de nominalizare pentru activitate in grupa a doua ?

Ce functie aveti?
Sunt inginer de productie. Toate persoanele care au iesit la pensie nu au beneficiat de grupa a doua.
Potrivit Ordinului nr. 50/1990, pentru a beneficia de încadrarea în grupele I şi a II-a de muncă, personalul în activitate: muncitori, ingineri, subingineri, maiştri, tehnicieni, personal de întreţinere şi reparaţii, controlorii tehnici de calitate, precum şi alte categorii de personal trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

1. să fi lucrat efectiv la locurile de muncă şi activităţile prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 la Ordinul nr. 50/1990 sau să îşi fi desfăşurat activitatea în aceleaşi condiţii cu personalul beneficiar încadrat în grupele I sau a II-a de muncă, in situatia personalului muncitor din construcţii-montaj sau din alte activităţi, care realizează lucrări de extinderi, modernizări sau reparaţii ale capacităţilor de producţie;

2. nivelul noxelor existente la locurile prevăzute în aceste grupe sa depăşească nivelul maxim admis prevăzut în Normele republicane de protecţie a muncii, cu toate măsurile luate de unitate pentru normalizarea condiţiilor de muncă, existenta buletinelor de determinare noxe fiind insa impusa ca o conditie abia incepand cu data de 1.01.1990.