avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 871 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Ce poate face un client daca a comandat un produs ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Ce poate face un client daca a comandat un produs online, dar magazinul anuleaza intentionat comanda din cauza pretului?

Ce poate face un client daca a comandat un produs online, dar ulterior comanda a fost anulata de catre magazin chiar daca produsul aparea in stoc?

Pe scurt acum cateva zile am comandat o placa video la pretul de 1300 lei, cel mai probabil pretul a fost pus gresit pe site sau cu scopul de a atrage clienti, pretul mediu al produsului fiind de aproximativ 2300 in Romania conform platformei compari.ro

Ulterior, dupa plasarea comenzii, am fost contactat de catre un reprezentat al companiei care m-a anuntat ca produsul nu mai este pe stoc, motiv pentru care comanda se anuleaza (a fost scos anuntul si de pe site-ul lor)

In aceasta situatie se poate face ceva? Imi doresc sa livreze produsul la pretul afisat pe site, sau un produs similar la acelasi pret. Nu mi se pare ok ca un retailer sa faca marketing fals, iar in cazul in care a fost o greseala consider ca trebuie sa isi asume.

Produsul a fost comandat de pe cel.ro
Ultima modificare: Miercuri, 16 August 2023
turnoffx, utilizator
Cel mai recent răspuns: adriandimitriu , utilizator 13:22, 17 August 2023
fiti de buna credinta, e o eroare. in comertul international este o clauza care se ataseaza tuturor ofertelor: E&OE - errors & omissions excepted. nu-i puteti obliga sa vanda in pierdere, e ilegal
Multumesc de sfat.

Inteleg, dar pana la urma si clientul ramane cu banii blocati, dezamagit si cu timpul pierdut. Cel mai mic pret de pe piata este 1750 lei. In aceasta situatie de bun simt ar fi sa isi asume greseala, nu sa puna produsul out of stock.....

ANPC-ul poate face ceva in aceasta situatie?

adriandimitriu a scris:

fiti de buna credinta, e o eroare. in comertul international este o clauza care se ataseaza tuturor ofertelor: E&OE - errors & omissions excepted. nu-i puteti obliga sa vanda in pierdere, e ilegal

Poate sa le dea amenda pt practica comerciala incorecta etc, dar nicidecum nu le impune sa va vanda produsul.
Ultima modificare: Miercuri, 16 August 2023
gi-jane2, moderator
daca a fost o eroare umana (si tind sa cred ca a fost: de la 2300 la 1300 diferenta e evidenta) n-o sa-i sanctioneze. e suficient ca firma sa demonstreze ca a sanctionat persoana care a gresit. din punct de vedere comercial, s-ar putea sa va treziti cu un voucher "compensator" dupa ce vi se returneaz banii. mie asa mi s-a intamplat

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Probleme pret la o comanda pe magazin online IoanaTdr IoanaTdr Buna ziua, Lucrez la o firma care are un magazin online si la care a inceput ieri campania de black friday care cuprinde reduceri intre 5-35%, facute de ... (vezi toată discuția)
O tentativa de inselaciune online marioshik marioshik in data de 3.12.2010 am comandat pe un site care gazduia un magazin online un produs care avea pretul stabilit la 5 la suta din valoarea lui,mentionez ca si ... (vezi toată discuția)
Eroare sistem domo.ro - tableta samsung t311 Ionut.D Ionut.D Buna ziua! Ieri pe site-ul domo.ro la sectiunea tablete, modelul T311 produs de Samsung a aparut cu un pret de 319 ron (in conditiile in care pe alte site-uri ... (vezi toată discuția)