Buna ziua,
Ieri au aparut pe situl judecatoriei urmatoarele:
Solutia pe scurt: Admite cererea. Acorda personalitate juridică petentei. Dispune înscrierea ASOCIAŢIEI .....în Registrul Special al Asociaţiilor şi Fundaţiilor, aflat la grefa Judecătoriei ...... Cu drept de apel în termen de 5 zile de la comunicare, cererea urmând a fi depusă la Judecătoria ...... Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei, azi,
Intrebare:
1. Ce trebuie sa fac pentru a intra mai repede in posesia documentelor de la judecatorie (Certificat, hotarare etc)?
2. Cand devine activa asociatia si se poate intruni Adunarea Generala?
3. De la ce moment Asociatia poate emite scrisori catre alte entitati conform activitatii din statut?
Dupa inscrierea în Registrul Special al Asociaţiilor şi Fundaţiilor, aflat la grefa Judecătorie puteți funcționa.
Dar am o intrebare. Abia ați avut o adunare generală de constituire a asociatiei si considerați necesara o alta asa de repede? Activitatea asociației între adunări o îndeplinește comitetul director.
De obicei se convoacă o singura adunare generală prin martie sau aprilie pentru aprobarea raportului președintelui, a bilanțului contabil pentru anul precedent a bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul curent și a altor probleme care întra în atributiile adunării generale.
Ulterior în cursul anului se mai poate convoca dacă apar urgente, o adunare generală extraordinara. Nu e o regula dar e ceva destul de practicat.
Multumesc pentru raspuns.
Intrebarea cu intrunirea adunarii generale era pentru alegerea consiliului director. Ma gandeam ca Asociatia trebuie sa fie inscrisa in registru inainte de a se putea intruni adunarea generala sau nu este neaparat o conditie imperioasa treaba cu inscrierea in Registru pentru a putea alege Consiliul Director?
Pai nu ați ales un consiliu director initial a cărui componenta ați trecut-o și în actele de constituire depuse la judecătorie. Membrii acestui consiliu director au un mandat în număr de ani stabilit și acest aspect în statut.
Se pare ca am omis sa numim membrii CD la infiintare.
Imi puteti spune, va rog, cum am putea remedia situatia daca tot ni s-a admis cererea.
Multumesc.
Convocati A.G. si alegeti Consiliul Director
..
Modificarea statutului asociației se face prin înscrierea modificării în Registrul asociațiilor și fundațiilor aflat la grefa judecătoriei în a cărei circumscripție își are sediul asociația.
Cererea de înscriere a modificării va fi însoțită de hotărârea adunării generale. Hotărârea se depune în copie certificatăa pentru conformitate cu originalul de persoana sau persoanele împuternicite prin hotărârea adunării generale sau, după caz, a consiliului director să desfășoare procedura de înregistrare a modificării.