avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 419 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general amortizare
Discuție deschisă în Contabilitate în general

amortizare

O firma care a facut investitii la un spatiu inchiriat, dupa ce a trecut val.investitiei cand aceasta s-a finalizat in contul 212 a inceput amortizarea acesteia pe o perioada de 8 ani, desi contractul de inchiriere a fost incheiat pe 1 an.
Eu am preluat aceasta contabilitate si nu stiu cum sa procedez, pt.ca din ce am citit amortizarea se face pe perioada contractului de inchiriere(1an).
Cum sa fac?
Sa merg in continuare cu amortizarea pe 8 ani(pt.ca asa a fost inregistrata) sau sa calculez de acum inainte amortizarea ramasa pe 1 an avand in vedere ca s-a mai prelungit cu 1 an contractul de inchiriere?
Dati-mi va rog un sfat.:-/
Cel mai recent răspuns: Julieta , utilizator 05:08, 24 Martie 2010
rodia a scris:
O firma care a facut investitii la un spatiu inchiriat, dupa ce a trecut val.investitiei cand aceasta s-a finalizat in contul 212 a inceput amortizarea acesteia pe o perioada de 8 ani, desi contractul de inchiriere a fost incheiat pe 1 an.
Eu am preluat aceasta contabilitate si nu stiu cum sa procedez, pt.ca din ce am citit amortizarea se face pe perioada contractului de inchiriere(1an).
Sa merg in continuare cu amortizarea pe 8 ani(pt.ca asa a fost inregistrata) sau sa calculez de acum inainte amortizarea ramasa pe 1 an avand in vedere ca s-a mai prelungit cu 1 an contractul de inchiriere?

Buna ziua,
Cred ca aceste cheltuieli trebuiau contabilizate ca si "Reparatii" iar nu ca investitii.
1. Spatiul nu este proprietatea firmei Dvs.
2.Daca in contract este prevazut ca "amenajarile" raman proprietarului spatiului ?
Asadar, vezi:
Contul 611 - Cheltuieli de intretinere si reparatii
Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta cheltuielilor cu intretinerea si reparatiile executate de terti.
Contul 611 "Cheltuieli de intretinere si reparatii" este un cont cu functie de activ.
In debitul contului 611 "Cheltuieli de intretinere si reparatii" se inregistreaza:
- valoarea lucrarilor de intretinere si reparatii executate de terti (401, 408, 471, 542).
Contul 611 "Cheltuieli de intretinere si reparatii" poate fi creditat in cursul perioadei, pentru operatiile in participatie, cu sumele transmise pe baza de decont.
La sfarsitul perioadei, soldul contului se transfera asupra contului de profit si pierdere (121).

Cu stima,
Nu ct 611 este cel mai indicat, pt ca intradevar chelt cu amenjare spatiu inchiriat se amortizeaza pe perioada contractului de inchiriere.
Eu folosesc in astfel de cazuri ct 471 "chelt in avans" pe care-l creditez cu valoarea aferenta fiecarei perioade. Ct 212 va va incurca in cazul in care mergeti la primarie pentru atestate, va vor intreba si suspecta mereu ca aveti cladiri nedeclarate (eu am patit acum citiva ani ceva similar).
Art 24, alin 11
"c) pentru cheltuielile cu investitiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, inchiriate sau luate in locatie de gestiune de cel care a efectuat investitia, pe perioada contractului sau pe durata normala de utilizare, dupa caz;"

Multumesc de raspunsuri dar totusi nu sunt lamurita la intrebarea
Sa merg in continuare cu amortizarea pe 8 ani(pt.ca asa a fost inregistrata) sau sa calculez de acum inainte amortizarea ramasa pe 1 an avand in vedere ca s-a mai prelungit cu 1 an contractul de inchiriere? avnad in vedere ca inregistrarile au fost facute in anii anteriori(in 212 si nu in 471...etc).
In cazul dv. aveati dreptul , cat si temeiul legal (contractul) de a calcula amortizare pe perioada de valabilitate a contractului. Acum , sfatul meu este sa recalculati amortizarea de maniera ca valoarea ramasa neamortizata sa se recupereze in intervalul ramas de valabilitate a contractului.

NB : Cred ca faptul de a nu fi proprietarul imobilizarilor impiedica calcularea de reparatii, dar nu si de recuperare a uzurii lor (amortizare).
Ma tem ca aceasta alegere nu apartine contabilului. Acesta informeaza Consiliul de Administratie sau Administratorul, propunandu-i politica contabila (vezi 3055/2009).
Contabilul va proceda conform deciziei obtinute.

Succes!

Alte discuții în legătură

Investitii la un spatiu inchiriat tatiana1 tatiana1 Buna seara, am urmatoarea situatie: La un spatiu inchiriat a fost montata tamplarie termopan , s-au efectuat lucrari de inlocuire pardoseala,inlocuire de ... (vezi toată discuția)
Chelt cu amenajare spatiu firma ioana.diana.cristea ioana.diana.cristea buna ziua. pe ce cont si cum trebuie inregistrate cheltuielile cu amenajarea spatiului unei firme? am inteles ca se amortizeaza pe perioada pe contractului de ... (vezi toată discuția)
Amenajare sau reparatii spatiu inchiriat ? Bajinaru Ramona Bajinaru Ramona Firma platitoare de impozit pe venit are inchiriat un spatiu de la alta firma pentru desfasurarea actiivitatii ( confectii metalice). Acum vrea sa faca unele ... (vezi toată discuția)