Buna ziua,
Firma la care sunt angajata si-a mutat sediul si punctul de lucru intr-o cladire de birouri in 2015, iar in 2020 s-a semnat o anexa noua la contractul de inchiriere privind la costul chiriei pentru urmatorii 5 ani deci pana in 2025.
Insa la sfarsitul anului 2021 proprietarul cladirii si parte din contract ne-a transmis o Anexa privind la o cerere de marire a pretului chiriei motivate de scumpirile survenite (utilitati, taxe..). Am refuzat politicos pe motivul ultimei anexe care ne garanta un anume pret pana in 2025, a ramas totul ca in ultima anexa.
Acum ne-au transmis o noua anexa in care se specifica schimbarea denumirii firmei si a proprietarului cladirii (probabil a fost vanduta ) si ne cer semnatura electronica sau in original cu mentiunea ca celelalte clauze din contract raman neschimbate.
Intrebarea mea este, si poate ma panichez fara motiv dar ma gandesc sa fim prevazatori, daca dupa acceptarea schimbarii firmei / proprietarului cladirii ne-ar putea cumva obliga sa acceptam o alta anexa sau o crestere a pretului chiriei inainte de expirarea termenului legal din 2025 prevazut in ultima anexa care se referea la asta?
Buna ziua! In primul rand, contractul se poate modifica doar prin act aditionale, nu anexe. Anexele sunt documente care sunt atasate la contractul initial si semnate la acelasi moment cu acesta (cum ar fi planuri ale spatiului inchiriat, index utilitati etc.). Acum, daca o noua modificare a pretului nu a intervenit in scris si al doilea act aditional contine o clauza conform careia "restul prevederilor raman nemodificate", atunci acest act aditional nu va modifica pretul.