avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 956 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie de urmas! Buna seara! Sunt pensionata medical ...
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie de urmas! Buna seara! Sunt pensionata medical gr lll si nu am inca varsta ...

Buna seara!
Sunt pensionata medical gr lll si nu am inca varsta standard de pensionare limita de varsta.
In urma cu 6 saptamani mi a decedat sotul care era pensionar la limita de varsta dar era totodata si angajat cu CIM. A lucrat pana a decedat, asa i s a desfacut de fapt contractul de munca, avand in total 68 ani de munca, legal.
Cf legii 263/2010 legea pensiilor, sotul supraviețuitor are dreptul la pensie de urmas pe 6 luni de zile, daca nu are varsta standard de pensionare si daca are un venit mai mic de 35% din salariul mediu brut! Si in acest caz, tot legea spune, ca sotul supravietuitor are dreptul la 50% din cuantumul pensiei in plata a sotului decedat sau la care ar fi avut dreptul sotul decedat.
In acest sens am depus o cerere la Casa de Pensii solicitand totodata sa i fie recalculata pensia sotului, tinandu se seama de anii munciti in plus fata de cei 40 de ani pt care i s a calculat initial pensia atunci cand a iesit la pensie, la 60 de ani.
Va rog frumos, imi puteti spune daca am inteles corect ceea ce este mentionat in lege?
Multumesc mult!
Cel mai recent răspuns: lumifatu , utilizator 11:11, 15 Decembrie 2023
Multumesc, voi merge la Comisia de expertiza!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pensie de urmas cornelianedelcu cornelianedelcu Buna ziua, As dori sa ma lamuriti daca sotie pensionata medical revizuibila anual ,varsta 57 ani poate beneficia de pensie de urmas in urma decesului sotului ... (vezi toată discuția)