avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 424 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Bună ziua! Lucrez ca și îngrijitoare bătrâni ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Bună ziua! Lucrez ca și îngrijitoare bătrâni Austria de ...

Bună ziua! Lucrez ca și îngrijitoare bătrâni Austria de 8 ani. 5 săptămâni Austria apoi 5 săptămâni liber acasa .
Întrebarea mea este: plănuiesc să rămân însărcinată, cum pot beneficia de cei 2 ani pt creșterea copilului?( Concediul de maternitate)
Îmi pot plati asigurările in Ro din mana fara a fi nevoita sa merg in Austria până în luna a 7 sa
u până înainte de a naște
Mulțumesc frumos!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 06:34, 18 Decembrie 2023
1. Pentru acordarea indemnizaţiei de creştere a copilului nu are relevanţă plata contribuţiilor de asigurări sociale, singura modalitate de a beneficia de indemnizaţie pentru creşterea copilului este realizarea de venituri supuse impozitului pe venit în ultimii 2 ani anteriori datei naşterii copilului, timp de cel puţin 12 luni , aşa cum sunt ele prevăzute la art. 3 din OUG nr. 111/2010, sau aflarea în una dintre perioadele asimilate prevăzute la art. 2 alin. (5) şi (6) din OUG nr. 111/2010.

OUG nr.111/2010:
Art. 2

(1) Persoanele care, în ultimii 2 ani anteriori datei nașterii copilului, au realizat timp de cel puțin 12 luni venituri din salarii și asimilate salariilor, venituri din activități independente, venituri din drepturi de proprietate intelectuală, venituri din activități agricole, silvicultură și piscicultură, supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, denumite în continuare venituri supuse impozitului, beneficiază de concediu pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap, precum și de o indemnizație lunară.