avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 510 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Firma tip Srl fara angajați
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Firma tip Srl fara angajați

Bună seara,am o firma tip Srl.Nu am angajați,sunt doar unic administrator,nu sunt plătitor de tva.Acum plătesc 16% impozit pe profit.Cu ce ma afectează pe mine efactura.Multumesc
Ultima modificare: Joi, 21 Decembrie 2023
george-neagu, moderator
Cel mai recent răspuns: Manuela Rășină , administrator 04:07, 22 Decembrie 2023
" Incepand cu data de 1 ianuarie 2024, sistemul E-Factura va fi obligatoriu pentru toti operatorii economici, persoane impozabile stabilite in Romania, adica pentru pentru toate tranzactiile B2B si B2G care au locul prestarii/livrarii in Romania.

Este important sa citim toate cuvintele din expunerea de mai sus deoarece situatia nu este atat de simpla precum pare.

Cine e obligat sa transmita? SRL-urile clar, dar si PFA, II, PFI, chiar si ONG-urile care desfasoara activitate economica.
.... "
[ link extern ] /
Cu ce ma afectează pe mine efactura

Nu aveți contabil? E cam târziu acum să puneți întrebarea asta.
Citiți cu atenție ce scrie în link-ul pus de colegul meu, are informații importante. Avem și noi un articol în care autoarea detaliază ce implică e-Factura pentru micii întreprinzători:
www.avocatnet.ro/articol_659...

Pe scurt, chiar dacă ați avea clienți numai persoane fizice, după 1 iulie 2024 veți avea obligația de a primi electronic facturile de la furnizorii dvs., prin sistemul e-Factura. Nu veți mai putea înregistra în contabilitate facturi tipărite sau trimise pe e-mail fără să riscați amendarea.

Aveți detalii și aici:
www.avocatnet.ro/articol_654...
Începând cu 1 iulie 2024, s-a stabilit că numai facturile electronice sigilate de Ministerul Finanțelor după transmiterea în e-Factura vor mai fi considerate documente originale care produc efecte fiscale. Iar prin OUG 115/2023 (art. LXVIII și art. LXX) s-a stabilit că, de la acel moment, atât emitenții, cât și destinatarii vor fi cei care vor risca amendarea, dacă emit sau acceptă facturi în alt format decât cel stabilit pentru sistemul e-Factura (inițial, numai destinatarii erau vizați de amendă). Contravenienții vor risca o amendă egală cu 15% din valoarea totală a facturii (față de o amendă egală cu cuantumul TVA înscris în factură, cum era inițial).
Ultima modificare: Vineri, 22 Decembrie 2023
Manuela Rășină, administrator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Alegerea dintre pfi/pfa/srl la prestări-servicii - job angajare mihaistef mihaistef Bună ziua. Am găsit un job, la care angajatorul îmi impune condiție de angajare ca eu să dețin un PFA/PFI/SRL și să facem un contract de prestări de ... (vezi toată discuția)
Bon fiscal LifeRider LifeRider Pentru cursurile/workshop-urile (domeniul psihologie) organizate de catre un ONG este necesara eliberarea unui bon fiscal sau se face chitanta? mentionez ca ... (vezi toată discuția)
Pfi vs. pfa aiutzy aiutzy Care sunt avantajele si dezavantajele in cazul constituirii in PFI ? dar PFA? (vezi toată discuția)