Cheltuieli intretinere sediu firma. Buna ziua, pt un pfa de medic colaborator, ce are sediul in apartamentul meu, proprietate personala, la infiintarea pfa ului am semnat o declaratie prin care imi asumam ca nu voi deduce cheltuieli de intretinere, gaz, electricitate etc, pentru a nu fi impozitata mai mult. Intre timp, activitatea mea a crescut, asa incat cred ca va deveni mai rentabil sa deduc aceste cheltuieli ( in intregime sau un anume procent?). Cum anume trebuie procedat ca pt anul 2024 sa pot deduce asa ceva? Anunt primaria pt impozitarea adecvata? Cheltuiala cu impozitul sediului va fi deductibila?
Luati legatura cu institutia care v-a pus sa dati declaratia respectiva si vedeti in ce conditii o puteti schimba incepand cu anul viitor.
In mod normal puteti deduce cheltuieli pentru buna functionare a firmei dvs. proportional cu venitul incasat si declarat, dar si cu suprafata camerei din apartamentul dvs., unde aveti sediul firmei.
La infiintarea firmei trebuia sa incheiati un contract de comodat intre proprietarul apartamentului si firma in care se mentioneaza ce se inchiriaza. Contractul de comodat se inregistreaza la ANAF.
Pf liberala
Vidru Laura
Buna ziua. Sunt medic stomatolog in cadrul unei clinici unde am activat pana acum cu contract de munca. Din motive financiare probabil, conducere doreste sa-mi ... (vezi toată discuția)