Am cateva intrebari referitoare la contractul cu casa de pensii care trebuie, sau nu, incheiat de catre o persoana fizica autorizata:
1. Exista o suma minima pentru care trebuie incheiat acest contract?
2. In ce masura influenteaza numarul de ore declarat, anii care sunt luati in considerare la pensie. Adica daca are vreo importanta daca se lucreaza 6 ore pe zi sau 12?
Poate are cineva raspuns la intrebarile mele.
Va multumesc
1. In conformitate cu dispozitiile art.5 alin.(2) din Legea nr.19/2000, astfel cum a fost modificat prin OUG nr.91/26.09.2007, se pot asigura in sistemul public pe baza de contract de asigurare sociala, persoanele care se regasesc in situatiile prevazute la alin.(1) si care doresc sa isi completeze venitul asigurat, precum si persoanele care nu se regasesc in situatiile prevazute la alin.(1).
2. Incepand cu luna februarie 2009, conform prevederilor Legii bugetului asigurarilor de stat, Legea nr. 19/2009, se plateste o contributie lunara de asigurari sociale de 31,3% din venitul lunar asigurat. Legea nu prevede un plafon maxim sau minim cu privire la venitul lunar asigurat, stabilirea acestuia fiind la latitudinea persoanei care incheie contractul de asigurare sociala.
3. Contractul de asigurare sociala prevazut la art. 5 alin.(2) din lege, se incheie intre persoana interesata sau, dupa caz, mandatarul acesteia desemnat prin procura speciala si casa teritoriala de pensii din raza de domiciliu sau resedinta a persoanei interesate.
4. Plata contributiei de asigurari sociale poate fi efectuata atat de catre titular, cat si de orice alta persoana desemnata de acesta , lunar sau anticipat, pe o perioada de cel mult 12 luni.
5. Contractul de asigurare sociala se incheie in forma scrisa si produce efecte de la data inregistrarii acestuia la casa teritoriala de pensii.
6. Numarul de ore lucrate nu are importanta.