De curand am facut o sesizare catre Enel datorita consumului mare de curent inregistrat; in urma verificarii la fata locului s-a constatat faptul ca seria contorului meu era inregistrata la apartamentul de langa mine, prin urmare consumul meu era facturat la vecin iar eu plateam consumul acestuia care era mult mai mare decat al meu. Prin urmare, am dedus ca aceasta situatie dateaza incat din anul 2004 cand cei de la Electrica au schimbat contorul vecinului pt ca era blocat si de atunci au inregistrat gresit seria contorului.
In urma acestei recente constatari, eu impreuna cu vecinul in cauza, ne-am prezentat la punctul de lucru Enel sa clarificam aceasta problema, eu am facut o cerere prin care am solicitat restituirea diferentei de bani aferenta perioadei 2006- ian 2010 cat timp am fost pagubita.
Cei e la Enel ne-au spus urmatoarele:
1. Vecinului in cauza i se va factura diferenta de consum calculata la cursul Euro de acum.
2. Iar eu, in calitate de pagubita, voi primi banii in momentul in care vecinul va plati factura emisa de Enel cu aceasta diferenta de consum de energie electrica.
3. Enel a mentionat ca voi primi un raspuns in 30 zile calendaristice, conform procedurii lor in cazul oricarei sesizari iar daca nu voi fi multumita de solutionare sa ma adresez OPC-ului.
Ma intreb daca in aceasta situatie, in calitate de pabugita, ce mi s-a transmis de catre Enel este legal si corect cum se procedeaza?
Eu, fara foarte multe notiuni de legislatie, consider ca odata ce s-a constatat ca am fost pagubita atatia ani, trebuie sa fiu despagubita in mod direct si urgent de catre Enel si nu cum au spus ei (ca suma o vor recupera ei de la vecin si apoi ii primesc eu) mai ales ca Enel a recunoscut ca este greseala lor, ca au inregistrat gresit seria contorului si ca au facturat de atata timp consumul meu la vecin si invers.
De asemenea cred ca nu trebuie sa astept 30 zile un raspuns de la Enel, nu le-am cerut daune financiare (stiu ca trebuie sa ii actionez in instanta si nu dispun de bani si stiu ca dureaza f mult) am cerut doar banii cuveniti.
Spuneti-mi cum ar trebui sa se rezolve aceasta problema si daca cele mentionate de Enel se incadreaza in zona legala/corecta?
Enelul a procedat corect dându-vă un răspuns.Trebuie să aşteptaţi procedura pe care cei de la ENEL au hotărât să o parcurgă şi în caz de nemulţumire să vă adresaţi ANPC: