avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 857 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pentru pensie anticipata, cand se face lichidarea de ...
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pentru pensie anticipata, cand se face lichidarea de la locul de munca?

Buna ziua,
Va rog sa-mi spuneti daca la depunerea dosarului pentru pensie anticipata, trebuie sa depune la dosar si lichidarea de la locul de munca. Intrunesc conditiile pentru pensionare anticipata, avand un stadiu de cotizare de peste 40 ani, iar varsta este de 57 ani si 4 luni. Am suferit o operatie recent si in momentul de fata sunt in concediu medical pana la 1 martie . Doresc sa ma pensionez anticipat , mi-am pregatit dosarul, insa nu-mi este clar daca trebuie sa-mi cer lichidarea inainte sau dupa ce primesc decizia de pensie.
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 12:00, 3 Februarie 2010
1. Dvs. depuneti dosarul de pensie la Casa de Pensii. Intre timp daca doriti puteti sa mai lucrati, pana la primirea deciziei de pensionare sau puteti sa incetati contractul individual de munca (CIM) la cererea dvs. (art.55b din Codul muncii).
2. Cand primiti decizia de pensionare anticipata ea stabileste cuantumul pensiei dar nu si data de cand va fi pusa in plata. Pentru asta trebuie sa duceti la Casa de Pensii decizia de incetare a CIM. De la data incetarii CIM decizia de pensionare va fi pusa in plata.
3. Angajatorul nu va poate inceta CIM pana nu ii comunicati decizia de pensionare.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Dupa cererea de inchiderea cartii de munca pentru pensie anticipata, mai mergem la munca? ContSters122901 ContSters122901 Buna ziua, Trebuie lamurit urmatorul aspect: - Cand indeplinim conditiile pentru pensionare anticipata, depunem o cerere cerand in acest scop, incheierea ... (vezi toată discuția)