avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 198 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Am o masina in garantia oferita de producator. ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Am o masina in garantia oferita de producator. Dealerul autorizat ...

Am o masina in garantia oferita de producator. Dealerul autorizat imi factureaza diagnoza computerizata si update-ul software facut in urma unor reclamatii despre functionarea masinii, mai exact a cutiei de viteze, cu pretextul ca nu au fost gasite erori la diagnoza si drept urmare trebuie sa achit contravaloarea verificarilor. Pot face ceva pentru recuperarea sumelor platite sau fortarea efectuarii serviciilor pe garantie, este prima masina in garantie la care mi se solicita plata verificarilor daca softul intern nu raporteaza erori.
Cel mai recent răspuns: Livius Laslau , Consilier juridic 08:17, 4 Aprilie 2024
Bună dimineața!
Dacă sesizarea dvs de funcționare anormală a cutiei de viteze nu a fost confirmată la verificarea în service, dealerul a tratat-o ca nefiind lucrare în garanție și v-a facturat diagnoza, ceea ce este normal.
Problema se pune la update-ul de soft: care a fost motivul pentru care dealerul l-a făcut? Dacă l-a făcut în legătură cu cutia de viteze, iar aceasta nu mai prezintă simptomele reclamate, atunci vorbim despre garanție, ceea ce duce la o lucrare fără plată client.
Dacă l-a făcut pur și simplu ca așa a vrut, avea obligația să vă informeze despre costurile acelui update și să-l facă doar dacă avea acordul dvs.
În această situație, aveți posibilitatea să vă cereți banii înapoi pe update-ul de soft, în caz de refuz având posibilitatea să vă adresați ANPC.
Succes și numai de bine!
Problema reclamata se intampla aleator și nu am reusit sa reproduc la dealer, cutia de viteze nu schimba cum ar trebui intotdeauna, cateodata smuceste dar nu am identificat vreun trigger sau o posibilitate de a reproduce, se intampla pur si simplu complet aleator. Am fost informat în prealabil ca voi avea de achitat și diagnoza in caz ca nu se găsesc erori și update-ul de soft care s-ar putea sa rezolve problema. Am fost de acord sa plătesc pentru ca vreau sa rezolv problema si nu a fost o suma mare, dar abordarea nu mi se pare în regula, nu am nici problema rezolvata și am și plătit. Pot proba cazuri reale din alte tari cu probleme similare care nu dau erori la diagnoza si la fel problema apare aleator, dar ei se spala pe mâini ca nu sunt erori și ca să nu mai vii cu alte plangeri te pun si la plata.
Bună dimineața!
Vă înțeleg frustrarea și nemulțumirea, însă din păcate, este ca la doctor. Ce tratatament să îți dea, dacă nu te doare ceva? Iar regula este clară: pentru ca o neconformitate sa poată fi calificata ca defect de garanție, aceasta trebuie să se manifeste. Totuși, oamenii au muncit, testerul de diagnoză și programele costă, deci este absolut normal să vă ceară bani. Reparația în garanție implică costuri zero pentru toată lumea, mai puțin pentru producător, în sensul ca, dvs nu plătiți, dealer-ul își ia banii de la importator, iar acesta de la producător.
Doar speranța ca anomalia se va manifesta și la dealer sau dacă este o problemă pe scară largă în România, să apară un buletin de service/campanie de recall.
Succes și numai de bine!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Buna ziua. daca am cumparat un autovehicul de nou in romania, ... ionut.nicolin89 ionut.nicolin89 Buna ziua. Daca am cumparat un autovehicul de nou in Romania, am obligatia sa fac reviziile si inlocuirile periodice(nu ma refer la reparatii majore) DOAR in ... (vezi toată discuția)
Probleme cu service auto Ispas Lucian Ispas Lucian Buna ziua, Am o problema cu un autoturism vw JETTA 2017 / 7755 Km, achizitionat in urma cu 7 luni din reperezentanta VW Suceava. O sa va fac o ... (vezi toată discuția)
Rezolutiune contract auto Emilian7 Emilian7 Am decis achizitionarea unui nou vehicul prin programul Rabla , am vizitat diferite showroom-uri din Constanta iar masina care mi-a atras atentia a fost un ... (vezi toată discuția)