Hm.... dar poate "concedia" 10 functionari cu vechime de peste 10-15 ani in unitate, si sa pastreze "turma" de contractuali pe care i-a angajat ca multumire pentru sustinerea in alegeri? Si asta numai in "interesul" reorganizarii institutiei? Si as prefera "practic" nu "teoretic" .B-) Multumesc.
Pentru ca tot aveti o preferinta, daca as conduce o institutie publica as avea si eu una: sa-i destitui din functii pe toti functionarii publici care asociaza cuvantul "concediere" cu sintagma "functionar public". Asta demonstreaza ca nu cunosc Legea nr. 188/1999 si, deci, ca nu am cu cine lucra.
Interventie moderator: Va rog, pe viitor, sa renuntati la remarcile referitoare la cine si cum ar trebui sa posteze, contravin pct. 2.10 din Regulamentul de postare. Multumesc!
Gabriela Pintea
legea nr.188/1999
"ART. 107
(1) Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia de a solicita Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici avizul privind funcţiile publice în oricare dintre următoarele situaţii:
a) stabilirea de funcţii publice pentru fiecare autoritate şi instituţie publică, în parte, de conducătorul acesteia ori prin hotărâre a consiliului judeţean sau, după caz, a consiliului local, pe baza activităţilor prevăzute la art. 2 alin. (1) şi (3);
b) intervenirea unor modificări în structura funcţiilor publice din cadrul autorităţilor sau instituţiilor publice, ca urmare a promovării în clasă şi în grad profesional a funcţionarilor publici;
c) transformarea unei funcţii publice vacante într-o funcţie publică cu o altă denumire sau într-o funcţie publică de nivel inferior ori superior, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru autoritatea sau instituţia publică şi în fondurile bugetare anuale alocate;
d) modificarea calităţii posturilor prin transformarea posturilor ocupate în baza unui contract individual de muncă în funcţii publice, respectiv prin transformarea funcţiilor publice vacante sau ocupate pentru care nu mai sunt prevăzute activităţile cuprinse la art. 2 alin. (1) şi (3) în posturi vacante sau ocupate ce urmează a fi ocupate în baza unui contract individual de muncă;
e) modificarea structurii organizatorice a autorităţii sau instituţiei publice, în cazul în care se modifică structura de funcţii publice;
f) reorganizarea activităţii autorităţii sau instituţiei publice din care a rezultat modificarea structurii sau denumirii unor funcţii publice;
g) înfiinţarea sau desfiinţarea unor funcţii publice;"
In urma obtinetii avizului, se va aproba, conf. legii 215/2001, organigrama si statul de functii, se va pune preavizul in mana functionarilor publici, conf. art. 99 alin. (3) din legea nr. 188/1999, si uite-asa....teoria devine practica. :)
Ca un considerent personal, desi sunt functionar public, sa stiti ca, personalul contractual, nu este format din persoane de mana a doua, intr-o institutie.Nu doresc sa ma pronunt asupra modului in care se fac angajarile in sectorul public, dar, in fata legii, suntem egali cu totii, cand e vorba de a lucra in sistemul public. :)
D-nei Pintea: Ma scuzati, dar dupa cum ati observat, cuvantul concediere era incadrat in ghilimele. Si pornea de la exprimarea celui care ar dori sa faca acest lucru in institutie. Ca functionar public, cunosc destul de bine legea. Dar ca ... om cu capul pe umeri, consider ca este normal sa ceri si alte pareri. Mai ales ca fiecare este subiectiv in interpretarea legii. Si oare... nu pentru asta exista forumul?
D-lui Calinescu: Va impartasesc opinia, insa eu ma refeream la cei care au fost angajati numai pentru a face umbra primariei si habar nu au de administratie. Insa sunt preferati, deoarece "dau impresia" ca muncesc. Iar cand vor ramane pe functii si vor fi nevoiti sa munceasca in locul celor care vor pleca, se va vedea ca nu sunt in stare de nimic. Insa va fi prea tarziu pentru acestia din urma. Multumesc.