Intre doi utilizatori olx are loc o tranzactie.,Nici unul dintre ei nu-si foloseste numele real . Vanzarea se face prin olx care transmite comanda catre fan curier, acesta preia produsul de la vanzator trimite un cod pin cumparatorului pe baza caruia acesta ridica produsul si il plateste . La returnarea banilor vanzatorul nu este gasit la domiciliu declarat asa ca este nevoit sa se deplaseze la sediul fan curier ,dar nu poate ridica rambursul pentru ca persoana trecuta pe AWB trebuie sa fie aceeasi cu cea din actul de identitate.Asa ca fan curier ramane cu banii. In aceasta situatie nici returnarea banilor catre cumparator nu este o solutie din acelasi motiv. .Curierii nu solicita de regula acte de identitate la ridicarea sau livrarea unui produs.Ce se mai poate face in acest caz? Multumesc.
CHKa
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Firma de curierat tine banii intr- un cont de creditori , la dispozitia celui care are dreptul la ei , timp de 3 ani . Daca Ionescu ar trebui sa primeasca banii , in nici un caz nu-i va elibera lui Popescu , doar pentru ca cel din urma zice ca-i apartin , nu are cum sa faca asta … Dupa 3 ani , dreptul celui caruia-i apartin banii de a-i revendica se prescrie , firma isi poate trece suma respectiva pe venituri .
Cetățenii trebuie să se legitimeze doar în fața autorităților. În rest, pot trăi cum vor, dar vor experimenta tot felul de dezavantaje. Unele sunt la mintea cocoșului, cum e acest caz.
Multumesc oricum.Exista totusi un AWB (adica un document generat de mine ca vanzator , e drept cu alt nume) si un mesaj pe numarul meu de telefon trimis de catre curier.In plus, pentru doamna care m-a catalogat drept "oț", livrarea prin olx presupune deschiderea coletului pentru ca olx doreste sa ofere un serviciu fara riscuri.Da' ce sa-i faci, asa e cand stai prea mult printre infractori: vezi numai "oți" in stanga si-n dreapta.
gi-jane2
Moderator 5din 5 utilizatori consideră acest răspuns util
Nu știu ce sa zic în legătură cu ...infractorii, nu eu mi-am dat nume fals la o livrare ca să evit sa dau cu subsemnatul la anaf.
Oricum, succes cu recuperatul banilor de la fan!
muppetz
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Nu am inteles daca acest caz este fictiv sau real pentru ca nu corespunde chiar realitatii . De ce spun asta ?
Pentru ca :
- Pentru orice produs , da , asa este se elibereaza automat un AWB usor identificabil pe aplicatia online
- De obicei ( 99,99% din cazuri ) curierul suna cand ajunge la destinatie iar Fan va trimite un sms destinatarului cu data de livrare si un cod PIN
- In situatia in care destinatarul nu este gasit acasa se poate contacta ( telefonic sau online ) Fan Courier si se discuta problema cu suportul . Ca urmare interlocutorul Fan nu va transmite nr de telefon al curierului dar va sesiza problema curierului si acesta va contacta din nou destinatarul si va conveni o posibila data a livrarii
- Nu inteleg cum destinatarul s-a deplasat la sediul Fan cu cartea de identitate in mana stiind ca nu poate fi identificat
- In aceste conditii destinatarul nu a primit sms , nu a fost contactat telefonic de curier ? Daca a fost sunat si nu a raspuns , nr de telefon a ramas in aplicatia smartphone si atunci de fapt cum au decurs lucrurile ?