avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 867 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Retur refuzat din cauza termenului de 14 zile
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Retur refuzat din cauza termenului de 14 zile

Am o problema cu un comerciant care nu mi-a acceptat un retur. Produsul a fost primit in data de 25.07.2024 si am notificat comerciantul in data de 09.08.2024, la implinirea termenului de 14 zile conform OUG 34/2014 si art. 2553 Cod Civil.
Am depus si o plangere la ANPC, care profesionisti cum sunt, mi-au raspuns dupa doar 49 de zile de la depunerea plangerii. ANPC zice ca nu poate face nimic pentru ca termenul a fost depasit si indica art. 24 din OUG 34/2014. Eu din ce am citit acel articol, inteleg ca e in deplina concordanta cu Codul Civil.
1. Cum se calculeaza termenul corect? Cine are dreptate?
2. Ma pot indrepta impotriva ANPC civil, eventual penal pentru abuz in serviciu?
Cel mai recent răspuns: keenox , utilizator 23:08, 16 Octombrie 2024
Buna ziua,

Conform legislatiei produsul trebuie returnat in decurs de 14 zile de la primire (practic produsul trebuie returnat in acel termen de 14 zile), nu stiu de ce ati asteptat pana la implinirea celor 14 zile ca sa notificati vanzatorul, ca dupa aceea clar nu se mai aplica dreptul de retur.

Puteti sa va adresati instantei insa fara sa aveti castig de cauza.
Ultima modificare: Miercuri, 16 Octombrie 2024
Zsuzsanna Lukacs, Consultant credite si finantari
Buna ziua,

Despre ce legislatie vorbiti? Termenul de 14 zile este pentru notificarea comerciantului. In OUG 34/2014 scrie clar ca returnarea (predarea personala sau prin curier) se face in 14 zile DE LA NOTIFICARE (vedeti art. 14 alin 1).
In fine, nu asta era intrebarea mea, ci despre calcului termenelor.
1. daca am numarat corect, aveti dreptate. ca sunteti la limita e altceva.
2. cat despre faptul ca vreti sa invocati un abuz in serviciu, nu cred ca o sa aveti castig de cauza, si iata de ce:
- ANPC poate invoca o greseala (errare humanum est), In al doilea rand, cel care a socotit ar trebui sa fie functionar public.
- fata de dvs decizia ANPC nu are efect. ANPC nu poate obliga nici un furnizor sa rasplateasca un client nedreptatit.
- daca furnizorul nu vrea sa aplice hotararea ANPC, clientul trebuie sa se duca in civil.
- singurul lucru pe care-l poate face ANPC e sa amendeze furnizorul si/ sau sa-i suspende activitatea pe o perioada limitata.
eu m-as duce in civil pe art 15 NCC, dar e doar o parere.
Nu stiu cat poate invoca o greseala in masura in care le-am dat mura in gura articolele din lege si codul civil. In plus le-am atras atentia din nou in urma raspunsului primit si astept sa vad ce zic (daca au bunavointa sa raspunda, ca m-au ignorat cu brio pana acum). I-am contactat de mai multe ori pana sa primesc acest raspuns.
Am avut o speta identica in trecut si dupa ce initial m-a refuzat, comerciantul m-a sunat si m-a rugat sa-mi retrag plangerea si mi-a zis ca pot trimite produsul. Acum ca s-a speriat si a acceptat de buna voie nu stiu. Un efect e clar ca are, ca de asta exista ANPC. Daca nu ar avea efect nu ar mai exista, nu? Nu stiu daca e rationamentul corect, dar eu asa vad problema.
La ce va referiti cu art 15 CC? Sa ma indrept impotriva ANPC sau a comerciantului?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Returnare produse achizitionate on-line deida deida In cazul unui retur de produs achizitionat on-line exista obligatia legala a vanzatorului sa achite pe loc prin ramburs contravaloarea produsului returnat fara ... (vezi toată discuția)
Produse contrafacute partener emag nikitau nikitau Bună, Recent am comandat de pe emag (de la unul dintre partenerii lor terțe părți) un ghiozdan. După ce am primit produs am constat ca el este ... (vezi toată discuția)
Legea europeana/romaneasca OanaCristinaDragomir OanaCristinaDragomir Conform legislatiei europene/romanesti, comerciantii online, sunt obligati supunerii politicii de retur de 14 zile? In cazul distribuirii unui produs, catre ... (vezi toată discuția)