Am cumpărat un apartament cu aproximativ o lună în urmă. Fostul proprietar a achitat întreținerea și cheltuielile curente, așa că am semnat contractul de vânzare-cumpărare.
După achiziționare am aflat de o hotărâre a adunării generale a asociației de proprietari, dată cu aproximativ 10 zile înainte de data la care am semnat contractul de vânzare-cumpărare, prin care toți proprietarii sunt obligați să plătească o sumă de bani pe care un fost administrator a furat-o în loc să plătească facturile blocului. În prezent asociația se judecă cu acest fost administrator, însă între timp facturile blocului trebuie plătite. Așa că fiecare apartament trebuie să plătească o suma fie integral fie în rate.
În hotărârea asociației este menționat și faptul că proprietarii care doresc să își vândă apartamentul trebuie să achite această sumă înainte de vânzare.
Am contactat fostul proprietar și i-am povestit despre suma care ar trebui plătită. Mi-a spus că nu vede de ce ar trebui să o plătească și ulterior nu a mai răspuns la telefoane sau mesaje.
Întrebarea este: care este secvența de pași pe care trebuie să o parcurg? Este în regulă să plătesc eu suma către asociație și să o recuperez ulterior pe căi legale de la fostul proprietar? Sau trebuie neapărat să îl acționez în instanță fără să plătesc eu suma?
Întreb pentru că suma trebuie plătită în următoarele luni, altfel apartamentul va fi decuplat de la agent termic și se mai acumulează și penalități.
Ambele dintre variantele identificate de către dvs. sunt corecte. Cu toate acestea, dat fiind caracterul de urgență din speța prezentată, vă recomand să încercați notificarea oficială a fostului proprietar cu privire la cele două situații, punându-i în vedere să procedeze la plata sumei într-un anumit termen, în caz contrar fiind nevoit dvs. să plătiți în locul său și, ulterior, să încercați să vă recuperați sumele respective de la dumnealui, pe căi legale.