Bună ziua!
Dacă administratorul, care este asociat unic și angajat al societății și dorește să locuiască într-un imobil proprietate a societății, cum trebuie procedat pentru a fi corect și legal?
Menționez că este vorba de o cladire cu 3 apartamente, 2 dintre ele au fost în regim hotelier, iar acum se dorește închirierea pe termen lung, iar el dorește să locuiască în al 3-lea.
Menționez că buletinul îl are pe o localitate vecină, nu în orașul în care e sediul firmei. Poate fi considerată locuință de serviciu în acest caz, fiind și angajat? Sau trebuie considerat drept în natură, sau închiriat către el prin contract de închiriere?
Vă rog să îmi spuneți și implicațiile fiscale pentru răspunsul dat, și m-ar ajuta mult și niște articole din lege pentru a avea justificare în caz de vreun control ulterior.
Mulțumesc!
Chiar nu inteleg, dvs. din ce motiv intrebati?
Cineva este proprietar pe respectivele locuinte si trebuie tratat ca orice proprietar, din toate punctele de vedere - fiscal, administrativ, etc. Pe cine intereseaza ca omu' este administartor unic, ca are buletinul in alta parte - vedeti-va de treaba. Proprietarul decide ce vrea sa faca cu proprietatea sa si are drepturi si obligatii ca si noi toti, poate sa o inchirieze, sa o faca cadou si cate si mai cate... Poate consultati un avocat!
Mă refer că apartamentul respectiv este în proprietarea SRL-ului, iar domnul administrator care este și angajat al societății dorește să locuiască acolo. Am citit că s-ar putea considera locuință de serviciu (având în vedere că este și angajat, iar una dintre condiții era să aibă domiciliul în altă localitate față de cea unde se află, iar în cazul nostru așa este), iar cheltuielile generate pe societate cu utilitățile și amortizarea ar fi deductibile la calculul impozitului pe profit în limita corespunzătoare suprafețelor construite prevăzute de legea locunței nr.114/1996. Voiam să aflu dacă am interpretat bine informațiile găsite.