buna ziua!La urmatoarea situatie daca ma poate ajuta cineva cu un raspuns:
Am o firma infintata in 1993 la care sunt asociat unic si care are un punct de lucru declarat de la infintare in locuinta proprietate personala(sediul social este in alta parte) in baza unui contact de comodat fara participare la niciun fel de cheltuiala de intretinere .Deci, atatia ani acest punct de lucru a functionat cu titlu gratuit.
Intrebarea mea este ,daca as putea sa fac un contract de inchiriere intre mine si firma, pe o anumita suma care sa permita macar recuperarea cheltuielilor de intretinere??(mentionez inca odata, eu sunt proprietara a locuintei si totodata si unic asociat al firmei)
Multumesc anticipat!
Trebuie sa faceti un act aditional la contractul de comodat prin care conveniti incetarea efectelor comodatului si dupa aceea incheiati cu societatea un contract de inchiriere, care trebuie depus la administratia financiara in max. 15 zile de la incheiere(dvs. in calitate de proprietar veti plati impozit pentru venitul realizat din chirie) si apoi mentionat in registrul comertului.
Dar fa un act aditional la prezentul contract de comodat prin care sa se prevada ca, comodatarul va achita costurile locative pe seama si in numele comodantului(facturile furnizorilor de servicii: energie electrica, cablu tv, intretinere, etc).!
Intai faci o decizie in firma in care hotarasti ca vei plati acele facilitati si dupa aia faci actul aditional.
In baza deciziei si a actului aditional faci platile corespunzatoare.
Te complici daca faci un contract inchiriere, pe care trebuie sa-l inregistrat la fisc, iti ia impozit pe venitul din inchiriere......
De la inceput trebuia sa procedezi asa.
Bafta!