Dreptul de returnare produs achizitionat on-line persoana juridica.
Buna ziua,
Am urmatoarea intrebare:
Cum pot returna un produs achizitionat on-line pe firma si ce lege ma protejeaza in cazul in care furnizorul refuza returul.
OUG 34/2014, protejeaza doar persoanele fizice cum sunt definite la articolul 2, aliniatul 1 din lege, care definește consumatorul:
„1. Consumator - orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, aşa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.”
Astfel, persoanele juridice nu sunt incluse în aceste prevederi, reglementându-se doar prin contractele comerciale între părți. Dar la achizitia on-line nu exista obligativitatea semnarii unui contract iar in cazul meu, promotia e stearsa de pe site de furnizor si nu am cum dovedi ca produsul platit nu este cel prezentat pe site la momentul campaniei.
Eu am returnat produsul neutilizat (cu tiplele pe el) in ambalajul original cu care a fost livrat, care a si fost primit de furnizor. Acesta insa ma atentioneaza ca v-a returna produsul catre mine daca acesta nu prezinta defecte. Ma gandesc ca e OK sa nu-l primesc in aceste conditii de obligativitate si sa ma adresez ANPC. Dar pe ce baza legala?