În cadrul unei autorități publice este constituita o asociație ai cărei membrii sunt în întregime angajați ai autorității. Va rog respectuos sa ma lamuriti privind unele aspecte :
1) poate vreunul dintre membrii consiliului director sa aibă funcție de conducere în cadrul autorității publice?
2) în cazul în care statutul modificat ( datorita schimbării componentei consiliului director) nu a fost trecut prin judecătorie, care sunt efectele și consecințele în situația în care consiliul director a dispus de patrimoniul asociației?
Mulțumesc!
radumititean
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
1. Nu poate fi constituita o asociatie guvernata de OG 26/2000 " in cadrul unei autoritati". Faptul ca toti membrii asociatiei sunt angajati ai autoritatii este irelevant, nu este "in cadrul autoritatii". Nici macar daca o conditie pentru a fi membru este a fii angajatul autoritatii si daca sediul este declarat in sediul autoritatii. Poate chiar presedintele asociatiei ( daca exista in CD asemenea functie) sa fie chiar conducatorul autoritatii publice - nu e o buna practica, dar e legal cat timp scopul asociatiei nu este sprijinirea acelei autoritati publice. De vazut si in concret sa nu fie alte conflicte de interese... 2. Cat timp AG a ales o noua componenta a CD, si nu a prevazut in hotararea de alegere si nu e prevazut nici in statut ca acea hotarare intra in vigoare doar la data cand sunt operate in RAF modificarile, sau o data ulterioara, ar trrebui considerat ca acel Consiliu Director si-a intrat in atributii imediat dupa alegere, fiind hotararea opozabila membrilor prezenti, iar altora de cand au luat la cunostinta de rezultatul alegerilor, ca li se poate comunica hotararea AG sau extrasul de proces-verbal de sedinta a AG ce contine hotararea cu alegerile si /sau AA la Statut sau forma actualizata de statut adoptata in urma acelor decizii. Publicarea in RAF este o formalitate de opozabilitate fata de terti, pentru cei care nu se poate demonstra ca au luat deja la cunostinta pe alta cale. Ar fi culmea sa nu poate noul CD ales sa ia decizii pe motiv ca nu e inca operat in RAF daca celui anterior i-a incetat mandatul, si sa consideri ca ONG-ul nu are CD, ca e o structura ":fara cap" o perioada. Mai ales ca la cum lucreaza Judecatoriile, poate dura chiar luni de zile operarea in RAF a unei modificari, si daca asociatia e cat se paote de diligenta si face corect actele.... Legea nu e din pacate explicita in acest sens la ONG-uri asa cum este la SRL-uri, unde scrie expres in legislatie ca publicarea in Registrul Comertului nu este o operatiune cu rol constitutiv de drepturi, nu pune in vigoare niste hotarari AGA, ci e doar o forma de publicitate, in scop de opozabilitate...
Mulțumesc frumos pentru explicații.
As dori încă o lămurire....
În statutul asociatiei se prevede ca asociatia are ca scop "..............și sprijină activitatea autorității publice prin achiziționarea de bunuri, numai din veniturile provenite din donații "
Se poate considera in acest caz ca asociatia sprijină activitatea autoritatii publice?
Mulțumesc anticipat.
radumititean
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Daca din textul integral al scopului ar rezulta ca asta are pondere principala sau cvasiegala cu altele, atunci in opinia mea da, ar fi incidenta acea interdictie. Daca din analiza ar rezulta ca este un scop secundar, consider ca nu este incidenta interdictia legala.